Maarten Waarlé schreef:
Ook leerzaam was de ontdekking dat er in een aan nederland aanpalend land een vouwfiets is gebouwd die 1) stuurt als een winkelwagentje en 2) groter wordt bij het inklappen/invouwen.
Mogelijk was het doel deze constructie te laten zien dat de eigenaar een grotere kofferbak had dan U en derhalve een succesvoller mens was?
ik ga hier niets op zeggen.
(stilte)
... en wij 'aan nederland aanpalende' Belgen zijn helemaal niet DOM als je dat maar enigszins mocht denken.
Er is trouwens ook helemaal niets mis met die fiets! Een
vouwfiets dient om te vouwen, en dat doet ie ook. Maarten B levert daar trouwens het bewijs van.
Durabo88 schreef:
Hele mooie maroonrode Gazelle trouwens.
Asterduc: Is dit jou Gazelle Sport A uit 1964? Mooi zadel heb je daarbij zeg.
Yorick,
kleine correctie, het is wijnrood, geen kastanje rood.
En ja, het is mijn fietske.
Heel interessante opmerking van Maarten W mbt tot het verkrijgen van de kleur. Op een afstand zou je zweren dat het metaalkleur is, maar bij nader inzicht is er helemaal geen metaal te bespeuren (onder de lak wel natuurlijk, hij is niet uit karton gemaakt).
Een blauw zadel kom je nog wel tegen, net zoals groen. 'Heb geduld en je zult vinden'
Er zat ergens een foto tussen met pruikenhaar uit het museum.
Die zat er niet bij omdat ik heimwee had naar mijn krullen van weleer, maar wel omwille van het bordje dat erbij stond.
Dat maakt melding van
Frans-Vlaanderen. Wat of welk gebied men daarmee bedoelde was me volkomen onduidelijk. Voor de nederlanders die dat niet begrijpen, wat zou je jezelf voorstellen bij Friesisch Zuid-Holland!
Nu, Wikipedia brengt verklaring: frans-Vlaanderen zou de kuststreek zijn bij de grens met Frankrijk (Duinkerke en omstreken). Nee nee, Zeeland hoort daar niet bij
Hebben we toch weer wat geleerd tijdens deze tocht:
- In Holland werd nep-metaalkleur aangeboden
- Maarten W weet dat je niet in een zinkmijn trapt als hij rechts de straat uit rijdt
- Maarten B moet op zoek naar een gezondheidszadel voor de hoge bi
- Aan nederland aanpalende Vouwfietsen worden niet noodzakelijk kleiner in transportstand
- ... en de echte vlaming is dus stiekem franstalig.
Ed.