Fietstocht Lommel 28 oktober
Fietstocht Lommel 28 oktober
Komend weekend organiseren Karel en Angeline Slenders een fietstocht in de Belgisch-Nederlandse grensstreek. Dit is hun uitnodiging.
Beste fietsvrienden en fanaten,
We hebben een kleine fietstocht uitgezet in de herfst, in de kleurrijke bossen van Lommel en omgeving aan de rand van Nederland en over de grens op Belgisch grondgebied. Datum: zondag 28 oktober.
Het thema van de fiets is voornamelijk vouwfiets. Als het mogelijk is: kom met je authentieke vouwfiets! Heb je een ander oude fiets, dan ben je natuurlijk ook welkom.
We starten rond de klok van 11 uur, bij café Taverne De Lossing, Lossingweg 21, 3900 Lommel (België). Vanaf 10.30 uur staat de koffie klaar!
Wij verwachten u.
Groet van Karel en Angeline
Beste fietsvrienden en fanaten,
We hebben een kleine fietstocht uitgezet in de herfst, in de kleurrijke bossen van Lommel en omgeving aan de rand van Nederland en over de grens op Belgisch grondgebied. Datum: zondag 28 oktober.
Het thema van de fiets is voornamelijk vouwfiets. Als het mogelijk is: kom met je authentieke vouwfiets! Heb je een ander oude fiets, dan ben je natuurlijk ook welkom.
We starten rond de klok van 11 uur, bij café Taverne De Lossing, Lossingweg 21, 3900 Lommel (België). Vanaf 10.30 uur staat de koffie klaar!
Wij verwachten u.
Groet van Karel en Angeline
Re: Fietstocht Lommel 28 oktober
Ik ga er heen met mijn dochter, met mooi weer op de hoge bi. En anders de Fongers weer en wind.. 

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ja, ik ga ook .
het ligt zo`n beetje in onze achtertuin...
Bij mooi weer op de hoge bi en anders op de fiets van Harriët.
Die heeft electr. trapondersteuning. Altijd wind in de rug!
Groeten,
Maarten
het ligt zo`n beetje in onze achtertuin...
Bij mooi weer op de hoge bi en anders op de fiets van Harriët.
Die heeft electr. trapondersteuning. Altijd wind in de rug!
Groeten,
Maarten
Goed idee om vouwfietsen uit te nodigen. Dan hoeft tenminste niet het cabriodak open om de fiets in mijn auto te laden
De vouwfiets die ik meeneem is, net als de fietstocht, Belgisch-Nederlands; een Eysink gemaakt in België.
Tot ziens zondag,
Sjoerd

De vouwfiets die ik meeneem is, net als de fietstocht, Belgisch-Nederlands; een Eysink gemaakt in België.
Tot ziens zondag,
Sjoerd
Ben juist terug van een korte break en zie gelukkig nog net op de valreep dit topic.
Ondanks de temperatuurschok (van 40 °C) probeer ik er morgen bij te zijn.
Een vouwfiets heb ik niet, maar wel een klein formaat Gazelle Sport.
Hierbij voor de geïnteresseerden de weersverwachting in Lommel voor morgen. Koud, zonnig en droog. Zij die het adres in de TomTom steken, ik denk dat de postcode 3920 moet zijn, en niet 3900.
De sympathieke maar teneergeslagen Limburgers (Ford heeft haar testcircuit in Lommel) zullen ons gegarandeerd welkom heten.
Tot morgen.
Ed.
Ondanks de temperatuurschok (van 40 °C) probeer ik er morgen bij te zijn.
Een vouwfiets heb ik niet, maar wel een klein formaat Gazelle Sport.
Hierbij voor de geïnteresseerden de weersverwachting in Lommel voor morgen. Koud, zonnig en droog. Zij die het adres in de TomTom steken, ik denk dat de postcode 3920 moet zijn, en niet 3900.
De sympathieke maar teneergeslagen Limburgers (Ford heeft haar testcircuit in Lommel) zullen ons gegarandeerd welkom heten.
Tot morgen.
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
een vouwversie?maartenB schreef:met mooi weer op de hoge bi.

Ja precies, een beetje tegenwicht voor die vouwfietsjes. Ik neem de hoge bi en Lian de retro directe.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
WAT EEN PRACHTIGE DAG WAS DIT.
Een klein gezellig groepje van 15 personen, waarvan de helft met een vouwfiets.
15/2 = 7,5
Na een warm drankje vertrokken we langs de mooie lommelse grenswegen naar een taverne waar we lekker buiten in de herfstzon een drankje en hapje nuttigden. Vervolgens naar het Lommels Kolonie museum en terug naar het startpunt.
Geen ongevallen onderweg, alhoewel Maarten B wel een zeer ongewone route volgde toen het hoge bi zadel een verdieping lager ging.
Een geslaagde trip.
Met dank aan Angeline voor het organiseren van de trip en het uitzetten va, de route.
Een klein gezellig groepje van 15 personen, waarvan de helft met een vouwfiets.
15/2 = 7,5

Na een warm drankje vertrokken we langs de mooie lommelse grenswegen naar een taverne waar we lekker buiten in de herfstzon een drankje en hapje nuttigden. Vervolgens naar het Lommels Kolonie museum en terug naar het startpunt.
Geen ongevallen onderweg, alhoewel Maarten B wel een zeer ongewone route volgde toen het hoge bi zadel een verdieping lager ging.
Een geslaagde trip.
Met dank aan Angeline voor het organiseren van de trip en het uitzetten va, de route.
Laatst gewijzigd door asterduc op 28 okt 2012, 20.15, 1 keer totaal gewijzigd.
en enkele fotos.
Niet van de beste kwaliteit, de lage zonstand zorgde voor fel tegenlicht.
Tevens zijn bijna alle beelden genomen tijdens het rijden en dat heeft zo zijn gevolgen voor de scherpte.
Indien gewenst kunnen de rijders zelf tekst en uitleg geven over de fiets (of kledij). Refereer daarbij best naar de fotonummer.
Mocht er bezwaar zijn bij bepaalde fotos, gelieve dit dan te melden in een PB, dan haal ik betreffende foto weg. De foto van Theo's verkleedpartij heb ik alvast gewist, die kon ECHT niet
Op aanvraag (PB) email ik graag de originele door.
Groeten,
Ed
Niet van de beste kwaliteit, de lage zonstand zorgde voor fel tegenlicht.
Tevens zijn bijna alle beelden genomen tijdens het rijden en dat heeft zo zijn gevolgen voor de scherpte.
Indien gewenst kunnen de rijders zelf tekst en uitleg geven over de fiets (of kledij). Refereer daarbij best naar de fotonummer.
Mocht er bezwaar zijn bij bepaalde fotos, gelieve dit dan te melden in een PB, dan haal ik betreffende foto weg. De foto van Theo's verkleedpartij heb ik alvast gewist, die kon ECHT niet

Op aanvraag (PB) email ik graag de originele door.
Groeten,
Ed