Gazelle 1951

de rode
Berichten: 1193
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gazelle 1951

Bericht door de rode »

toch hebben ook Gazelle,s voor 1980 ik meen zelfs al vanaf 1976 al de jongere achterlichten met ,,ovaal,, plastic kapje zoals de voorloper van de populair ; de impala , ik snap dat niet helemaal :?: en vooral omdat het[volgens mij] alleen bij de populair versie met remnaaf voorkomt,was dit b.v niet gewoon de aller goedkoopste variant van de populair ? de goedkopere,, Nicor,, fietsen die ook bij Gazelle werden gemaakt hadden ook deze achterlichtjes
p.hulshoff
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2019, 20.15

Re: Gazelle 1951

Bericht door p.hulshoff »

Wat leuk al jullie reacties. Zo leer ik nog eens wat! Ik blijf volgen en ben blij met alle info!
Groeten Paul
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle 1951

Bericht door asterduc »

p.hulshoff schreef: 24 jun 2019, 22.08 Volgens Gazelle Nederland is het een framenummer uit 1951.
als er iets is wat Gazelle niet weet of niet wil weten, dan is het wel hun eigen historiek, het vroegere modellen gamma en het dateren van Gazelle fietsen.
Als oudste nog steeds bestaande Nederlandse fietsmerk is me dat volkomen onbegrijpelijk, maar het zij zo! De kennis van uw eigen historiek is namelijk geen garantie voor verhoging van omzet of winst.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle 1951

Bericht door Fongers1952 »

asterduc schreef: 26 jun 2019, 09.38
p.hulshoff schreef: 24 jun 2019, 22.08 Volgens Gazelle Nederland is het een framenummer uit 1951.
als er iets is wat Gazelle niet weet of niet wil weten, dan is het wel hun eigen historiek, het vroegere modellen gamma en het dateren van Gazelle fietsen.
Als oudste nog steeds bestaande Nederlandse fietsmerk is me dat volkomen onbegrijpelijk, maar het zij zo! De kennis van uw eigen historiek is namelijk geen garantie voor verhoging van omzet of winst.
Het is zelfs erger dan je denkt. Ik ken iemand die beweert dat hij een oude folder (1940) bij Gazelle uit de vuilnis heeft gevist. Of het waar is kan ik niet bevestigen maar het klinkt triest als een bedrijf zo omgaat met hun historisch archief.
Ik kan overigens ook niet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van hun nieuwe fietsen.
Naar mijn bescheiden mening kon je vroeger trots zijn op je nieuwe Gazelle (Piet Pelle fiets in 1963), dat zie ik nu niet meer gebeuren.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie