Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.43
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Ik moest even zoeken naar een geschikte foto, het werd er een van DGTT Velp 2012.....
Nee, roest zit er niet meer op, alles is mat/zijdeglans zwart.
Het achterwiel met Duomatic en glanzende spaken kan er uit, ik heb cpl. wielen klaar staan met SA 3V en een met de normale terugtraprem.
De overige extra's kunnen er ook af, zoals alarm, drager standaard, reflectie en stuurvergrendeling.
Voor evt. detailfoto's kunnen onderdelen worden aangepast.
Frits
Nee, roest zit er niet meer op, alles is mat/zijdeglans zwart.
Het achterwiel met Duomatic en glanzende spaken kan er uit, ik heb cpl. wielen klaar staan met SA 3V en een met de normale terugtraprem.
De overige extra's kunnen er ook af, zoals alarm, drager standaard, reflectie en stuurvergrendeling.
Voor evt. detailfoto's kunnen onderdelen worden aangepast.
Frits
Ga toch fietsen......
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
De transportfiets van Frits is door Eysfan als mogelijke Fongers bestempeld, ik hou het meer op een Germaan, maar hoe dan ook - in beide gevallen is hij van rond 1950 en niet ouder. Waar het jaartal +/- 1911 vandaan komt is mij niet duidelijk.
En om nog in te haken op wat Nicolas schreef en Michiel terugschreef. Makkelijk koffietafelboek of degelijk nieuw standaardwerk over fietsgeschiedenis, boek vol schitterende kwaliteitsafbeeldingen of schappelijk geprijsd boek - het zijn kwalificaties die elkaar in mijn ogen tegenspreken. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit aankomende boek moet plaatsen en wat ik nou echt kan verwachten. Kunnen jullie een meer realistisch scenario geven waar het accent echt op ligt en er ook nuchter bij vertellen wat het boek niet biedt?
'

En om nog in te haken op wat Nicolas schreef en Michiel terugschreef. Makkelijk koffietafelboek of degelijk nieuw standaardwerk over fietsgeschiedenis, boek vol schitterende kwaliteitsafbeeldingen of schappelijk geprijsd boek - het zijn kwalificaties die elkaar in mijn ogen tegenspreken. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit aankomende boek moet plaatsen en wat ik nou echt kan verwachten. Kunnen jullie een meer realistisch scenario geven waar het accent echt op ligt en er ook nuchter bij vertellen wat het boek niet biedt?
'
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Hoi Fietser,
Ik ga het proberen. Een boek met fraai beeldmateriaal en een tijdslijn van 1865 tot 1920 over de fiets in zijn omgeving dus niet alleen de machine. De fiets geplaats in zijn maatschappelijke status. Dus van luxeproduct tot massaprodukt.
Niet alleen de fiets dus maar het toneel waarop de fiets wel centraal staat.
Het ontstaan, de fabrieken, de reclames, de mens en zijn machine, het gebruik van bakker tot militair, burger en overheidsdienaar. Je moet je dan geen gedetailleerd verhaal voorstellen. We blijven er boven hangen. Het boek moet leesbaar zijn voor een grote groep mensen en dan kun je niet tot in het kleine detail op iets ingaan. Dat doen we echter wel met de fotografie. Een overzicht foto waarin de fiets in zijn geheel te zien is en dan inzoomen op de fraaie detaillering. de bijzondere delen en opmerkelijke zaken. De verwondering die wij ondervinden bij het bekijken van deze vaak wonderlijke machines. Wij zijn zelf van mening dat we een uniek boek neerzetten door onze benadering van het onderwerp. Natuurlijk geïnspireerd door een gat in de beschrijvingen die we vonden.
Wat Kaspar al meldde we maken dit boek niet specifiek voor de verenigingsleden hoewel ik er zeker van ben dat jullie het boek echt als naslagwerk moeten hebben. Iedere verzamelaar probeert zijn boekenkast te vullen met mooie boeken of folders en daar hoort dit boek gewoon bij...
Het boek is breed opgezet omdat de groep die we willen bereiken ook met plezier en verwondering het boek moet lezen. Dat is een andere instelling dan de verenigingsleden over het algemeen hebben. We zullen echt niet alle vragen oplossen die er nog zijn. Wel zorgen we voor uren kijk en leesplezier. Dat is de grootste wens die we hebben. Onze eigen verwondering over het rijwiel overbrengen op een groot (hopelijk internationaal) publiek en ik denk dat ons dat gaat lukken door de belangstelling die we proeven.
Ieder verenigingslid tevreden stellen zal ons dus niet gaan lukken hoewel we er velen erg blij mee zullen maken.
Michiel
Ik ga het proberen. Een boek met fraai beeldmateriaal en een tijdslijn van 1865 tot 1920 over de fiets in zijn omgeving dus niet alleen de machine. De fiets geplaats in zijn maatschappelijke status. Dus van luxeproduct tot massaprodukt.
Niet alleen de fiets dus maar het toneel waarop de fiets wel centraal staat.
Het ontstaan, de fabrieken, de reclames, de mens en zijn machine, het gebruik van bakker tot militair, burger en overheidsdienaar. Je moet je dan geen gedetailleerd verhaal voorstellen. We blijven er boven hangen. Het boek moet leesbaar zijn voor een grote groep mensen en dan kun je niet tot in het kleine detail op iets ingaan. Dat doen we echter wel met de fotografie. Een overzicht foto waarin de fiets in zijn geheel te zien is en dan inzoomen op de fraaie detaillering. de bijzondere delen en opmerkelijke zaken. De verwondering die wij ondervinden bij het bekijken van deze vaak wonderlijke machines. Wij zijn zelf van mening dat we een uniek boek neerzetten door onze benadering van het onderwerp. Natuurlijk geïnspireerd door een gat in de beschrijvingen die we vonden.
Wat Kaspar al meldde we maken dit boek niet specifiek voor de verenigingsleden hoewel ik er zeker van ben dat jullie het boek echt als naslagwerk moeten hebben. Iedere verzamelaar probeert zijn boekenkast te vullen met mooie boeken of folders en daar hoort dit boek gewoon bij...
Het boek is breed opgezet omdat de groep die we willen bereiken ook met plezier en verwondering het boek moet lezen. Dat is een andere instelling dan de verenigingsleden over het algemeen hebben. We zullen echt niet alle vragen oplossen die er nog zijn. Wel zorgen we voor uren kijk en leesplezier. Dat is de grootste wens die we hebben. Onze eigen verwondering over het rijwiel overbrengen op een groot (hopelijk internationaal) publiek en ik denk dat ons dat gaat lukken door de belangstelling die we proeven.
Ieder verenigingslid tevreden stellen zal ons dus niet gaan lukken hoewel we er velen erg blij mee zullen maken.
Michiel

Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Mijn ervaring is: als iemand iets wil verkopen en het klinkt te mooi om waar te zijn, dan is het dat doorgaans ook. En als ik dan navraag en de superlatieven blijven mij om de oren vliegen, dan geef ik het op.
Dat neemt niet weg dat ik jullie inzet en elan om het boek voor elkaar te krijgen een goede zaak vindt, daarvoor hebben jullie alvast een compliment verdiend. We zullen zien welke doelgroep er uiteindelijk werkelijk door dit boek aangesproken wordt. Ik laat alle aankondigingen over me heenkomen en wacht met spanning tot ik het resultaat kan bekijken.
'
Dat neemt niet weg dat ik jullie inzet en elan om het boek voor elkaar te krijgen een goede zaak vindt, daarvoor hebben jullie alvast een compliment verdiend. We zullen zien welke doelgroep er uiteindelijk werkelijk door dit boek aangesproken wordt. Ik laat alle aankondigingen over me heenkomen en wacht met spanning tot ik het resultaat kan bekijken.
'
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Hoi Fietser,
Artikelen waar je zelf een grote interesse voor hebt, zijn vatbaar voor een minder neutrale inhoud. Superlatieven als de fraaie, bijzondere, opmerkelijke, e.d. kunnen bij andere lezers twijfel of irritatie oproepen waardoor er onnodige edits plaatsvinden.
Er zijn nu al twee doelgroepen geïnteresseerd! Een die nodige en een die onnodige edits plaatsen.
We zitten hier nu eenmaal niet bij Wikipedia.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Artikelen waar je zelf een grote interesse voor hebt, zijn vatbaar voor een minder neutrale inhoud. Superlatieven als de fraaie, bijzondere, opmerkelijke, e.d. kunnen bij andere lezers twijfel of irritatie oproepen waardoor er onnodige edits plaatsvinden.
Er zijn nu al twee doelgroepen geïnteresseerd! Een die nodige en een die onnodige edits plaatsen.

We zitten hier nu eenmaal niet bij Wikipedia.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Edits? Twee doelgroepen? Wikipedia? Ik snap de strekking van jouw posting niet, om eerlijk te zijn.
'

'
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Hoi Fietser,
Als ik superlatieven tegenkom in combinatie met oude fietsen wordt ik nog enthousiaster en doe ik er een tandje bij
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... erlatieven
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Als ik superlatieven tegenkom in combinatie met oude fietsen wordt ik nog enthousiaster en doe ik er een tandje bij

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... erlatieven
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.43
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Het bouwjaar 1911 door de inslagen in de bracket onderdelen gedateerd
Eerdere vragen op het oude forum leverden niets op.........
Frits.
Nb.
Bij twijfel niet inhalen, ik wilde de heren tegemoetkomen. Ik zit niet te wachten op onnodige discussies zoals op een ander forum.....
Eerdere vragen op het oude forum leverden niets op.........
Frits.
Nb.
Bij twijfel niet inhalen, ik wilde de heren tegemoetkomen. Ik zit niet te wachten op onnodige discussies zoals op een ander forum.....
Ga toch fietsen......
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Ok, laten we het jaar in eendracht en gezelligheid uitklinken. De fiets van Frits is in ieder geval van tussen 1911 en 1950, en enthousiast of kritisch - we wachten allemaal met spanning op het verschijnen van het fietsboek van 2013. Het zal hoe dan ook iets toevoegen aan wat er al is.
Fijn uiteinde en morgen dan een goede start!
'
Fijn uiteinde en morgen dan een goede start!
'
Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht
Ja leuk! Vanavond oliebollen en sterretjes, morgen snel HET boek van Michiel en Kaspar bestellen. Want natuurlijk willen we het wel allemaal hebben.
En dat het HET fietsboek van 2013 wordt, dat staat vast!
En dat het HET fietsboek van 2013 wordt, dat staat vast!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net