Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht

Voor alle off-topic zaken.
Michiel Röben

Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht

Bericht door Michiel Röben »

Beste forumleden en andere fietsminnenden,
Het boek vordert dus we moeten onze verkoop aspiraties wereldkundig maken. http://www.onsstalenros.nl

Bij voorinschrijving een substantiële korting op het boek. Als het boek door de uitgever gedistribueerd gaat worden naar de boekhandels zal het beduidend duurder zijn. Alle gegevens staan op de website. Emails komen automatisch binnen bij mij en Kaspar en worden verwerkt. Kaspar en ik zullen desgewenst de boeken voorzien van een handgeschreven opdracht en signeren.

We geven graag de gelegenheid om het boek online te bestellen. Dit is voor ons een manier om ook zelf de boer op te gaan met een stapel boeken onder de arm.

In de komende maanden zullen er verschillende pagina's op de site geplaatst worden om een beeld te geven van de inhoud. Een ding beloven we en maken het ook waar. Het wordt een heel mooi boek voor jong en oud voor een bijzonder lage prijs!

Met vriendelijke fietsgroet,

Michiel Röben ;)
Martin H.

Re: Website voor het boek Ons stalen ros in de lucht

Bericht door Martin H. »

Hallo Michiel,

mooie website, ben benieuwd als alles gevuld is met informatie. Krijg aankomende week weer een aantal foto's binnen van rond 1910 Nederlands. Dus als er nog foto materiaal nodig is voor het boek hoor ik het graag. Hopelijk wordt 2013 een mooi jaar voor jou en je gezin. En zet'm op met het boek groeten aan Kasper.

Groeten, Martin
Michiel Röben

Hallo Martin, dank je wel en zeker belangstelling voor de Nederlandse fiets op de gevoelige plaat. Laten we begin januari even contact hebben voor een sessie.
Vor jou en je familie ook een hele fijne kerst.

Tot snel,
Michiel ;)
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Hallo Michiel .

Leuk te zien dat jullie boek steeds meer vorm begint te krijgen .
De eerste keer dat ik er over hoorde was tijdens onze tocht naar Beaulieu .
Toen nog wat vaag , maar nu zijn de eerste foto,s zicht baar op de blog en die zien er goed uit .

Ik wens jou en je familie heel veel gezondheid en geluk voor het nieuwe jaar .

Groet Gerrit
Kaspar

Bericht door Kaspar »

Over een paar dagen kan ik zeggen dat het boek dit najaar wordt uitgebracht! Dat klinkt al heel dichtbij. Michiel, fotograaf Pepijn en ik moeten dus even een tandje bij zetten! Het gaat nu vlot met 6 pagina's per week, maar zoals jullie weten zit de kwaliteit hem in de details op het eind!
Charles is inmiddels naarstig op zoek naar de oudste overgebleven transportfiets van Nederland, want zo'n type hoort vanzelsprekend thuis in Ons Stalen Ros. Daar regelen we graag een fotoshoot voor!
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Bijzonder lage prijs en mooie detailfoto's zijn een leuke bijkomstigheid,maar ik denk dat meer mensen interesse zullen hebben uit de hoogtepunten van artikelen in ons clubblad met meer diepgravende historie van de vele Nederlandse fietsmerken uit den beginne.Foto's uit die tijd zullen niet hoogdravend zijn maar geven wel een heel fraai tijdsbeeld.Ik zou vooral geen haast maken met een dergelijk document van de Nederlandse fietsgeschiedenis.Haast is nergens goed voor, alleen voor de Fa.de Slechte.
Michiel Röben

Beste Nicolas,
Kwaliteit en een hoge prijs hoeven niet altijd samen te gaan. We zouden heel graag veel mensen willen bereiken en dat doe je door en een hoge kwaliteit en de beste prijs. Als we er in slagen en daar zijn we keihard mee bezig dan zetten we een boek in de markt waar heel veel mensen, niet alleen in Nederland, ook in België, Engeland, Indonesië, Canada, Australië en Amerika blij zullen zijn. Dit kan ik zeggen aan de hand van de reacties die we kregen bij bezoeken aan Velorama, Universiteit Eindhoven en Maastricht,Beaulieu, en Gent.

Ook binnen de vereniging is er zeker belangstelling voor wat wij zelf al heel gedurfd maar toch ook voorzichtig zien als een nieuw standaard werk op het gebied van de geschiedenis van het rijwiel. En zeker zijn de artikelen van ons verenigingsblad de inspiratie geweest om tot ons boek te komen. De vereniging heeft Kaspar en mij de mogelijkheden gegeven om bij musea binnen te komen door kennis van bekende leden en een helpende hand.
We mochten aan zitten bij een symposium van de Technische Universiteit Eindhoven en hebben tal van leuke contacten gekregen door onze zoektochten door historische archieven.

We hebben nog enkele hobbels te nemen. We hebben nog weinig materiaal van sommige fietsen en oude foto's die moeilijk te ontsluiten zijn. Maar dat maakt het extra spannend. Krijgen we alle bronnen boven tafel? De komende maanden gaat er dus een tandje bij. Er moet heel veel geregeld worden.

Dus nogmaals, als jullie mooi materiaal hebben of een fiets waarvan je denkt dat die bijzonder is en van voor 1920 neem dan contact op met Kaspar of met mij. Desgewenst anoniem in het boek en anders met naam onder collectie van.... We komen graag langs voor een fotoshoot of scansessie.

groeten Michiel ;)
van den Wittenboer

Bericht door van den Wittenboer »

http://www.transportfiets.net/2011/02/1 ... raagteken/

Bovenstaande link verwijst naar mijn onbekend frame, waarvan de inslagen in de trapas aangaven dat het bouwjaar +/- 1911 zal zijn.
Er misten nogal wat onderdelen en is nu dus niet geheel origineel. Wel compleet nu en goed rijdbaar, ik heb er de beroemde Grootte Toer in Velp al mee uitgereden.....
Nu zit er een stuurvergrendeling op en een latere standaard, een moderner zadel en verlichting/reflectie voor mijn eigen veiligheid, een nieuwe Duomatic in de achteras en een kettingscherm.
Al deze zaken kunnen worden verwisseld/verwijderd voor een fotosessie.
Ga toch fietsen......
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Frits,

Wie weet is dit de lang gezochte transportfiets van voor 1920 om te fotograferen voor het boek.

De Grootte Transportfietstoer is uitgezet en gaat in 2013 om Hilversum heen.
Meer daarover in de juiste rubriek.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben

Hai Frits, dat lijkt veelbelovend... Een van de oudste transportfietsen?
Heb je de fiets gelakt of is ie nog lekker rusty? Ik beb je foto's bekeken en de commentaren gelezen. Sjoerd, denk jij dat dit een Fongers fiets is?

Heb je er een zwarte naaf bij? Allemaal vragen. Ik hoor wel van je frits. Top en alvast bedankt. Zeker potentie voor ons boek.

Michiel ;)
Plaats reactie