Beste forumleden,
Ik heb de Raleigh binnen en het framenummer is 710880.
Dit zou betekenen dat de fiets uit 1921/22 stamt. Originele kettingkast naven van nikkel, ik weet niet of er nog veel nikkel opzit , heb een stukje weggehaald en er zit nikkel onder. Stuur is nog redelijk in het nikkel en er zit een hele vroege SA terugtraprem in uit ik dacht 1926. Zou de eigenaar de remmerij niet goed genoeg gevonden hebben? Opstapje van nikkel. Alleen de zadelpen is van chroom. Hij mist het stuurslotje maar gelukkig heb ik de donorfiets nog. en hij heeft het vroege model voorvork die behoolijk dikke poten heeft onder het Tstuk waar de vork mee begint. Hij miste de deksel maar ik had nog 2 van die kasten liggen dus hup deksel overgezet. Dat is nu ook het enige deel dat gebiesd is.
onder de beugel van de dynamo die ik er subiet afgehaald heb zitten dunne gouden biezen dus niet die dikke die de superbe had. Ik gaa nog eens op het frame zoeken maar de verf zit er wel sterk op, ik heb nog niks gevonden.
Morgen zal ik de Raleigh in het forum plaatsen. Hij is niet zo hoog ik denk 60/62cm dus voor mijn lengte prima.
groeten,
Michiel