Ergens in de 80 jaren zagen ze het licht

Moet je vooral doen (met een ruimer dan), die buis is al overbemeten en dan ga je er nog meer materiaal uit halen. Als je wat wil maak je de stuurpen pas op het gat
Buizen zijn metrisch
Bij zo'n Peugeot denk ik altijd Normandy hoogflens naven en verchroomde velgen (die niet remmen in de regen
Ja een Peugeot is een racefiets en geen remfiets haham-gineering schreef: ↑6 feb 2024, 20.23Bij zo'n Peugeot denk ik altijd Normandy hoogflens naven en verchroomde velgen (die niet remmen in de regen)
Goedemorgen,
Veel framebouwers in die jaren (o.a. Bertus Slesker) waren niet zo gecharmeerd van de "verstevigingsranden" en slepen ze er af. Of maakte gebruik van andere lugs aan de voorzijde dan aan de achterzijde. Zoals de genoemde Bertus Slesker deed. Overigens werd er vaak ook maar gepakt wat er voorhanden was. Niet vermoedend dat er decennia later allerlei retro liefhebbers zich daarover zouden gaan bekommeren...Loco-Motief schreef: ↑7 feb 2024, 09.12 .... Lugs van het balhoofd en de voorvork kortom lijken uit de jaren 50/60 te komen.
Verder zijn de balhoofdlugs niet super netjes afgewerkt aangezien er nog een ongelijk randje aan de bovenste en onderste balhoofdlug zit. Bij de overgaan naar de cups van het balhoofd lager.
Volgens mij zitten die randjes er nog aan bij oudere fietsen. .......
Heb de borgmoeren losgedraaid en staat inderdaad een jaartal op; in dit geval 65. Zouden de wielen dus ook passen in mijn RIH van 1965 (zie andere item)non-fixie schreef: ↑5 feb 2024, 22.33 Die wielen zaten niet standaard onder die Peugeot. Moeilijk te zien vanwege de kleine foto's welk model Peugeot het is, maar de plaatstalen uitvaleinden doen vermoeden dat het geen PX is. En ook die waren doorgaans met Maillard-naven uitgerust.
De vlakke grepen van de snelspanners geven aan dat die niet nieuwer zijn dan pakweg halverwege de jaren '70. Als je de borgmoeren van de assen losdraait zul je aan de binnenzijde vermoedelijk een jaartal aantreffen:
![]()