Ach Marco, af en toe iets avontuurlijks in je leven maak het alleen maar spannend en als dat dan ook nog eens kan met zo’n mooie Alan -want mooi zijn ze- dan ben je een gelukkig man haha.marco verbaant schreef: ↑24 jan 2025, 23.18Inderdaad een stevige uitzondering. Ik zeg het niet zomaar hè, ik ben zeker niet alleen, er zijn er velen met dezelfde ervaring. Je hoeft daar niet eens zo naar te zoeken. Er wordt vaak zelfs geadverteerd ZONDER scheuren, alsof dat een bijzonderheid isTonTon schreef: ↑24 jan 2025, 22.35 Dan is dit frame weer de uitzondering die de regel bevestigt, want na al die jaren zitten er geen scheuren in de bracketlug, zadellug en beide balhoofdlugs. Dus niet alleen mooi maar ook nog kwaliteit. Overigens mag je ze bij mij wel komen brengen als ik er ook nog 50 euro bij krijg, met of zonder scheuren hahahaZe adverteren ook wel eens dat er WEL een scheur in zit, en dat het geen kwaad kan...
![]()
![]()
![]()
De laatste ALAN die ik heb gehad in 1985 heb ik nadat het frame uit Italië kwam, opgebouwd en geruild voor een meisjesfiets voor mijn dochter. De fietsenmaker dacht dat ik een geintje maakte. Maar ik was er helemaal klaar mee. Onbetrouwbaar materiaal.... Ik zou er mijn leven niet (meer) op willen wagen... voor geen geld.
Ik weet nog van Adrie van der Poel (de vader van...) dat hij eens een ALAN middendoor brak met een cross en uit piëteit met het merk er maar een handdoek overgooide na de wedstrijd.Maar ja, die mannen krijgen dat spul als gereedschap. Zoals een timmerman een hamer van zijn baas krijgt. Trouwens... ook niet altijd. Van Peter Post is bekend dat hij ALTIJD op RIH reed. Ook toen hij bij concurrerende fietsenmerken reed als Flandria of Gazelle. Op de buizen stond dan Flandria en het balhoofdplaatje was gewoon herkenbaar als RIH
. Eddy Merckx was het tweede jaar bij Peugeot ook klaar met hun fietsen en reed op een witte als Peugeot gespoten Italiaanse MASI. De onlangs overleden keizer van Herentals (Rik van Looy) was ook een liefhebber van dat merk, en liet zijn Masi's als het moest overspuiten als zijnde Superia's en Gazelle's....
Ja ik hoor steeds meer verhalen van bekende wielrenners die op fietsen van merken reden, welke eigenlijk heel andere merken bleken te zijn. Zo’n vervalsing is eigenlijk ook wel leuk in de verzameling.