Gespot op Marktplaats!

Durabo88

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Sowieso is de bestikkering na het spuiten op de verkeerde plek geplakt.
Sportief fietsend!
Woldman

Bericht door Woldman »

Ik zag hem ook vanmiddag.
Ja transfers per ongeluk op de verkeerde buis.
Nokje voor de voorderailleur heb ik ook nog nooit bij RIH gezien. Wel op andere merken zoals mijn Brands, voor Shimano 600 derailleur.
Ik denk dat dit een neppert is.

Groet,
Jan
TonTon

Bericht door TonTon »

Durabo88 schreef: 2 jan 2025, 19.45 Sowieso is de bestikkering na het spuiten op de verkeerde plek geplakt.
Ok, dus dat klopt ook al niet. Bedankt
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

Woldman schreef: 2 jan 2025, 20.12 Ik zag hem ook vanmiddag.
Nokje voor de voorderailleur heb ik ook nog nooit bij RIH gezien. Wel op andere merken zoals mijn Brands, voor Shimano 600 derailleur.

Groet,
Jan
Zo'n voorderailleurnok heb ik wel degelijk op RIH gezien, en getuige deze foto dus al een poosje.... :D In de tijd van Wim Bustraan dus al....
Bijlagen
rih met voorderailleurnok.....jpg
rih met voorderailleurnok.....jpg (58.8 KiB) 4567 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
TonTon

Bericht door TonTon »

Woldman schreef: 2 jan 2025, 20.12 Ik zag hem ook vanmiddag.

Groet,
Jan
Bedankt Jan, ik denk ook dat deze nep is maar wellicht weet de verkoper dit ook niet. Hij zei wel dat hij degene kent die de fiets in de Westerstraat heeft gekocht, maar dat klinkt allemaal vaag, daar bewijs je niets mee. Groet, Ton
marco verbaant

TonTon schreef: 2 jan 2025, 20.56Bedankt Jan, ik denk ook dat deze nep is maar wellicht weet de verkoper dit ook niet. Hij zei wel dat hij degene kent die de fiets in de Westerstraat heeft gekocht, maar dat klinkt allemaal vaag, daar bewijs je niets mee. Groet, Ton
Van de andere kant, het "bewijs" dat jullie nog nooit een aangesoldeerde voorderailleurhaak op een RIH hebben gezien evenmin dus... :D De transfers zijn inderdaad knullig verwisseld van onderbuis naar zadelbuis en vice-versa. En die bovenop de bovenbuis staat zo scheef als wat geplakt... :o
m-gineering

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 2 jan 2025, 21.55
TonTon schreef: 2 jan 2025, 20.56Bedankt Jan, ik denk ook dat deze nep is maar wellicht weet de verkoper dit ook niet. Hij zei wel dat hij degene kent die de fiets in de Westerstraat heeft gekocht, maar dat klinkt allemaal vaag, daar bewijs je niets mee. Groet, Ton
Van de andere kant, het "bewijs" dat jullie nog nooit een aangesoldeerde voorderailleurhaak op een RIH hebben gezien evenmin dus... :D De transfers zijn inderdaad knullig verwisseld van onderbuis naar zadelbuis en vice-versa. En die bovenop de bovenbuis staat zo scheef als wat geplakt... :o
De combinatie van bidonmoeren & aangesoldeerde geleider op bracket lijkt mij ook niet niet origineel
/Marten
marco verbaant

m-gineering schreef: 2 jan 2025, 22.10 De combinatie van bidonmoeren & aangesoldeerde geleider op bracket lijkt mij ook niet niet origineel
Helemaal waar... Maar wel vaker zijn er zulke "tegenstrijdigheden" die soms zelfs ook door RIH in opdracht van hun klanten werden uitgevoerd. Op een eerdere RIH uit de sixties kwam ik een dergelijke (nog oudere) combi zelf ook al eens tegen.... :( Onder het mom van: "De klant is koning", (zolang deze vorstelijk betaald). :D
Bijlagen
rih1.jpg
rih1.jpg (139.2 KiB) 4536 keer bekeken
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

TonTon schreef: 2 jan 2025, 18.58 wie weet wel zeker of dit een RIH frame is?
RIH Sport Super Course.jpg
RIH Sport Super Course.jpg (32.38 KiB) 4484 keer bekeken
Het plaatje er maar eens bijplakken, voordat de advertentie verdwijnt
non-fixie

Bericht door non-fixie »

Tja, ik zie niets wat ik niet ook ergens op een andere RIH kan terugvinden. Alles bij elkaar lijkt het een frame uit de periode 1975-1980 (dus het zijn sowieso de verkeerde transfers).

Het ontbreken van een framenummer is vreemd. Dat het niet op de onderste balhoofdlug staat zou nog kunnen; er is een serie RIH's met nummers onder het bracket. Die beginnen (meestal, voor zover ik weet) met 79, gevolgd door drie cijfers. Die hadden ook de de achterderailleurkabel boven het bracket langs en die van de voorderailleur onderlangs.

Afbeelding
Plaats reactie