Vanavond ben ik met de wielen begonnen. Alle spaken eruit gehaald, Met staalwol een beetje glad gemaakt, eventueel recht gebogen en dan even in de motorolie laten weken. Enkele spaken zijn helaas vervangen van het achterwiel. Ik ben nu een paar spaken en nippels aan het verouderen in water met strooizout. Even kijken hoe dat uitpakt De naaf huls heb ik gepoetst, nu de velg nog.
Ja moest een nieuwe achterkant in helaas. Iemand had ook de achterkant eraf geknipt Dit achterkantje komt van een Fongers kettingkast af.Op de foto valt het heel erg op overgens. Het valt niet heel erg op gelukkig. Gelukkig zit het aan de achterkant
Zoo, weer een stukje verder met de BB. Moet nu alleen nog met het voorwiel bezig. Helaas ben ik erachter gekomen dat 2 van de 3 klinken van de voor naaf iets los zitten.. Die moet ik ''even'' weer wat klappen verkopen Ook moet ik de voor naaf nog zwart maken. Het wordt een erg mooie fiets
Vandaag de laatste dingetjes aan de Fongers gedaan. Hij is nu bijna klaar. Het middenstukje van de remhandels moet ik nog zwart maken, en de bagagedrager vergt nog enig werk, alhoewel ik de fiets zonder drager mooier vind denk ik. Ook moet ik nog een oude zadelstrop vinden voor een Fongers zadel, zodat ik de originele zadelpen weer kan gebruiken.
hai mark ik zie dat je ook de kettingkast er heel af en op gekregen hebt heb jij nog tips hoe je dat voorzichtig kan doen ook of er technieken zijn om ze weer enigzins flexibel te krijgen zeer mooi resultaat al groetjes johan
Ben jij overgens de Johan van de mailtjes? Wat de kettingkast betreft, Heel veel geduld en zorg dat de kettingkast warm is. Eventueel voorzichtig met een fohn erbij. Hoe warmer de kettingkast, hoe soepeler.