Wat een leuke fiets. Wat betreft het witte achterspatbird, dat was vanaf 1936 verplicht,nog voor het achterlicht veplicht werd, en bij vrijwel alle fietsen is dat toen overgeverfd, dus wat mij betreft hoort dat wit, zeker bij een fiets met details van na 1936 ,zoals
achterlicht en belastingplaatje. Je kunt kijken of er nog een framenummer te lezen is (op de buis onder t zadel), want ik heb t idee, door het merkje ONDER de witte verfspatbordstangetjes dat de fiets wat ouder is dan van 1939. De kettingkast is in ieder geval zeer oud, wees er zuinig op, want de kasten die je nu kunt kopen zijn niet helemaal t zelfde. De jasbeschermers zijn ook van een heel oud type, maar als je goed kijkt, zie je gaatjes in de spatbordrand, wat erop duidt dat er oorspronkelijk een draadjesjasbeschrmer opzat, heel gebruikelijk bij vooroorlogse damesfietsen.De achternaaf lijkt nieuwer dan de fiets,en is een Torpedo, waar nog steeds onderdelen voor te krijgen zijn, dus de rem is wel te verbeteren. Mischien is de fiets ooit nieuw verkocht met alleen bandrem voor, wat in het latere verkeer minder veilig was. Leuke fiets, wees er zuinig op
Hallo!
Re: Hallo!
Zadel heet overigens Terry, mischien niet origineel als ooit nieuw op de fiets geleverd, maar kan best 70 jaar gelden al vervangen zijn,
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 okt 2018, 10.34
Re: Hallo!
Wauw, wat een hoeveelheid kennis, Rein, enorm bedankt!
Ik heb dit nummer gevonden: 3237-70. Kun je daar iets uit aflezen?
Ik heb dit nummer gevonden: 3237-70. Kun je daar iets uit aflezen?
Re: Hallo!
ja ,1932 ,37ste batch van 100, en daarvan de 70e fiets. Kijk op Fongers.net ,dan kun je het zelf ook.
Meeste van wat ik weet ,weet ik ook gewoon door te lezen op dit forum hoor...

-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 okt 2018, 10.34
Re: Hallo!
Geweldig! Dank dank dank! Superleuk allemaal dit!
- Jeroen Zuiderwijk
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Re: Hallo!
P.s. bij een Torpedo remnaaf is het meestal een kwestie van al het oude vet verwijderen, en de juisten vetten en oliën op de juiste plek aanbrengen, en dan loopt en remt hij weer als nieuw. Soms moet je een onderdeel vervangen, als de conus versleten is. Het zou best eens kunnen dat de naaf zelf nog origineel is, maar dat alleen wat onderdelen inmiddels vervangen zijn, zoals in ieder geval de remhevel.
Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
Re: Hallo!
De clou (of juist: het vervelende) van meerdere foto's plaatsen is, dat je juist NIET op voorbeeld moet klikken, maar ze gewoon moet plaatsen. Dan lukt het wel met 10 tegelijk.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 okt 2018, 10.34
Re: Hallo!
Dank, ik ga 'mijn mensen' op de achterrem zetten 
En 'voorbeeld' niet meer gebruiken; check!

En 'voorbeeld' niet meer gebruiken; check!