Re: Hallo!
Geplaatst: 29 okt 2018, 14.37
Wat een leuke fiets. Wat betreft het witte achterspatbird, dat was vanaf 1936 verplicht,nog voor het achterlicht veplicht werd, en bij vrijwel alle fietsen is dat toen overgeverfd, dus wat mij betreft hoort dat wit, zeker bij een fiets met details van na 1936 ,zoals
achterlicht en belastingplaatje. Je kunt kijken of er nog een framenummer te lezen is (op de buis onder t zadel), want ik heb t idee, door het merkje ONDER de witte verfspatbordstangetjes dat de fiets wat ouder is dan van 1939. De kettingkast is in ieder geval zeer oud, wees er zuinig op, want de kasten die je nu kunt kopen zijn niet helemaal t zelfde. De jasbeschermers zijn ook van een heel oud type, maar als je goed kijkt, zie je gaatjes in de spatbordrand, wat erop duidt dat er oorspronkelijk een draadjesjasbeschrmer opzat, heel gebruikelijk bij vooroorlogse damesfietsen.De achternaaf lijkt nieuwer dan de fiets,en is een Torpedo, waar nog steeds onderdelen voor te krijgen zijn, dus de rem is wel te verbeteren. Mischien is de fiets ooit nieuw verkocht met alleen bandrem voor, wat in het latere verkeer minder veilig was. Leuke fiets, wees er zuinig op
achterlicht en belastingplaatje. Je kunt kijken of er nog een framenummer te lezen is (op de buis onder t zadel), want ik heb t idee, door het merkje ONDER de witte verfspatbordstangetjes dat de fiets wat ouder is dan van 1939. De kettingkast is in ieder geval zeer oud, wees er zuinig op, want de kasten die je nu kunt kopen zijn niet helemaal t zelfde. De jasbeschermers zijn ook van een heel oud type, maar als je goed kijkt, zie je gaatjes in de spatbordrand, wat erop duidt dat er oorspronkelijk een draadjesjasbeschrmer opzat, heel gebruikelijk bij vooroorlogse damesfietsen.De achternaaf lijkt nieuwer dan de fiets,en is een Torpedo, waar nog steeds onderdelen voor te krijgen zijn, dus de rem is wel te verbeteren. Mischien is de fiets ooit nieuw verkocht met alleen bandrem voor, wat in het latere verkeer minder veilig was. Leuke fiets, wees er zuinig op