Leuke fiets. Goede kleur ook.
Onderdelen voor Raleighs zijn in mijn beleving vrij makkelijk te vinden in Engeland. Zoek eens op Ebay.co.uk . Er staat doorgaans veel op en met wat zoeken voor heel redelijke prijzen. Geen idee alleen hoe het met belasting/import zit nu, na de brexit...
Ook had Raleigh in die tijd veel submerken waarop ze dezelfde onderdelen gebruikten (triumph, phillips, armstrong, hercules, enz.).
Vernederlandste Raleigh?
-
Re: Vernederlandste Raleigh?
Kleur is heel chic, dat konden de Engelsen toen wel, bijna racing green! Buitenlandse import toch wat terughoudend in, zoek veel in Nederland, dan duurt het langer! Submerken, ga ik wel op zoeken, dank. Jan
Re: Vernederlandste Raleigh?
Na de 2de WO nam Raleigh heel veel andere fietsmerken over en produceerde die verder als “badge-engineered" Raleigh modellen.
De enige uiterlijke verschilpunten met de “echte" Raleigh, waren de voorvork en het voorste tandwiel en uiteraard balhoofdplaatje en stickers.
Of er veel 28" modellen gebouwd en/of geëxporteerd werden weet ik niet, maar hier in België heb ik precies nog maar alleen de 26" “Sports" modellen onder een andere naam zien passeren.
Hier enkele tandwielen:
Peter
De enige uiterlijke verschilpunten met de “echte" Raleigh, waren de voorvork en het voorste tandwiel en uiteraard balhoofdplaatje en stickers.
Of er veel 28" modellen gebouwd en/of geëxporteerd werden weet ik niet, maar hier in België heb ik precies nog maar alleen de 26" “Sports" modellen onder een andere naam zien passeren.
Hier enkele tandwielen:
Peter