Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door asterduc »

VelpArnhem schreef:Even. kal. ga ik proberen. Maar weet niet of het vanaf mobiel lukt. Anders iemand anders?
??!! begrijpen wie begrijpen kan! mij is onduidelijk wat de vraag of boodschap is.
VelpArnhem schreef:De fietsrit naar de Gazellefabriek in Dieren en het bezoek aan de Gazelle fabriek worden in samenwerking met Vereniging de Oude Fiets en Gazelle Dieren georganiseerd.
ik weet het niet hoor, maar volgens mij is dit een beetje fout aan het lopen.

Er was helemaal geen samenwerking met 'Vereniging de oude fiets'. Dit zijn loze woorden in een rondgestuurde nieuwsbrief. En als Gazelle Dieren eveneens niet op de hoogte is hebben we gegarandeerd een probleem.

Dit gebeuren doet me wat denken aan de Memorial Pim Kiderlen. Ook daar was geen officiële organisator, slechte communicatie en weinig voorbereiding, wat ontzettend jammer was want er had zoveel meer kunnen geregeld zijn. De meeste tijd hebben we de tocht toen met 3 fietsen gereden. Tja, een optocht noem ik dat niet.

En nu deze buitenkans met het Gazelle fabrieksbezoek.
Buiten dit forum is er door de organisatie eigenlijk maar weinig of niets gedaan om Gazelle fanaten te informeren.
In 'samenwerking met Vereniging de oude fiets' zou betekenen dat het in het clubblad was verschenen en dat de vereniging de leden had kunnen informeren. Dit is niet gebeurd, het bestuur is hier zelfs niet benaderd geworden. Jammer, een gemiste kans! of was het de bedoeling met slechts een dozijn fietsen naar Dieren te trekken? zoja, dan heb ik de opzet van dit evenement verkeerd ingeschat.

Ondertussen hebben we buiten de organisatie om, het evenement spontaan op Facebook geplaatst. Een aantal spilfiguren (in race-, sport- en transportfietsen) hebben tevens hun netwerk gebruikt om mensen te informeren. Het zal daardoor met het aantal fietsen nog wel goed komen.

Waar ik nog bedenkingen bij heb is:
Hoe gaat de ontvangst zijn bij Gazelle? is er daadwerkelijk iets georganiseerd, of zal ook daar niemand van het gebeuren op de hoogte zijn?
Misschien dat de 'vereniging de oude fiets' zich vooralsnog kan inmengen om tot een geslaagde dag te komen.

Mijn excuses voor de negativiteit in dit bericht. Ik hoop dat de ophef beperkt blijft en dat deze informatie uitsluitend leidt tot een betere afloop van dit en toekomstige evenementen.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
VelpArnhem

Bericht door VelpArnhem »

Asterduc,

Ik begrijp de zorg. Zeker als er ervaringen uit het verleden zijn.
Reactie op Ver. Oude F.; met het plaatsen op het forum ging ik er, wellicht te spontaan, vanuit dat het gedragen werd Door de vereniging.
Reactie op deze actie; met verbazing constateerde ik dat er Door geen enkele partij, naar mijn weten, iets werd gedaan met klassieke Gazelle fietsen bij dit gebeuren. Daarom heb ik op het laatste moment deze actie ondernomen. Hierdoor lon ik ook alleen op het forum en in de lokale media pr maken. De activiteit is daarom simpel van opzet; verzamelen, rit van Velp - Dieren, opstellen Dieren,rondleiding en eventueel gezamenlijk terug naar Velp, en zoals het er vanuit mijn vakantieadres uit ziet komen er tussen de 20 en 30 fietsen. Deze zijn/ moeten officieel ingeschreven zijn. Dit i.v.m. De rondleiding,
Reactie contact Gazelle; een beetje moeizaam kwam het contact met Gazelle tot stand. Men was wel vanaf het begin enthousiast. Nu is het officieel. Door de forumreeks en reacties heb ik aangegeven dat men vanuit de Oude F. ook enthousiast was. Gazelle zal de klassieke fietsen verwelkomen. Iets met koffie/ thee in ieder geval. Tevens krijgen we een opstelplek op het terrein. Hier zal ik voor beschrijvingen van de fietsen zorgen.
Reactie rondleiding; gazelle heeft toegezegd dat in het uiterste geval er tussen de 30 en 60 deelnemers van ons een rondleiding kunnen krijgen. Officieel zat deze vol maar omdat ik dit een maand gleden al aangevraagd had kunnen wij tussendoor, aldus de toezegging van Gaz.
Tevens heb ik aangegeven dat de G. raceploeg als eerste de rondleiding doet i.v.m hun rit. Deze rit doen deze rijders zelf na de rondleiding.
Gem. Rheden heb ik om samenwerking gevraagd. Dit is in beraad.

Nogmaals de activiteit is een spontane activiteit Door mij op het laatste moment opgezet. Ik heb het idee dat alles aardig op de rails staat. Heb je nog vragen of opmerkingen van organisatorische aard oF wil je helpen, doe dit dan via de mail; info@velpsche courant.nl
maartenB

Bericht door maartenB »

Hallo Jan,
Ik vind dat je uitstekend bezig bent.
Prima initiatief.
Ik denk ook dat alles goed op de rails staat en wil graag even overleggen hoe wij jou als club evt. verder kunnen ondersteunen. Bel je me zodra je terug bent van vakantie? Ik heb je gisteren een berichtje gemaild.
groet!
Maarten B
voorzitter De Oude Fiets
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
maartenB

Bericht door maartenB »

asterduc schreef:Het valt me op dat dit treffen nog niet in de evenementenkalender staat.

Kan daar iets aan gedaan worden!
Evenementenkalender heb ik aangepast!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
VelpArnhem

Maarten,

Dank dat de club eventueel iets kan doen. Ik denk zelf aan promo materiaal van de ver. Wellicht is er een vlag? De vragen van Asterduc waren begrijpelijk. Ik probeer maandagavond even te bellen om een en ander kort te sluiten.

Er kunnen nog wel wat meer Gazelles bij!

Groet Jan
asterduc

Bericht door asterduc »

Jan, dank voor de geruststellende woorden. En je initiatief was zeker een goede beslissing hoor.

Vereniging DOF zou misschien nog een e-mail kunnen sturen naar haar leden, en misschien ook naar de groep Noord. Dat brengt beslist nog een aantal inschrijvingen.

Verwacht ook nog een aantal deelnemers die komen opdagen zonder te hebben ingeschreven.

Zijn er verder nog groepen of clubs die kunnen benaderd worden, ik denk daarbij aan transportfietsen, plooifietsen, bakfietsen, tandems.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
VelpArnhem

Asterduc,

Nog een week vakantie, onderwijs!, dan nog wat puntjes op de i zetten.
Transportfietsforum is meen ik opgenomen in dit forum? Andere clubs ken ik niet. Wellicht iemand anders?
Spontane rijders welkom op de dag zelf. Echter 0 garantie voor toegang op het terrein van G. en de rondleiding. Vrijdag 4 sept. mail ik de definitieve lijst, ook met de volledige gegevens van de G. racefietsen?!, deze mogen volgens G. in ieder geval op het terrein en in de rondleiding mee.

Graag. Jan
VelpArnhem

Gazelle liefhebbers,

Hierbij een zeer zakelijk bericht, een leuk bericht en een huishoudelijk bericht.

Na verwerking van alle inschrijvingen in een exel bestand (voor toelating (klusje!) op het Gazelle terrein), blijken we 68 deelnemers te hebben! Dus de inschrijving zit vol! Leuk is wel dat er een fraaie gevarieerde groep Gazelles zal komen.

Let op; binnen de inschrijvingen heb ik zeker 10 inschrijvers die ondanks het verzoek weinig tot geen gegevens hebben opgegeven. Nogmaals Gazelle is streng en zal deelnemers zonder gegevens niet toelaten! Ik zal dan ook mijn lijst van inschrijvingen moeten aanpassen.

Ik laat na 2 dagen alleen mensen deelnemen die zich volledig hebben ingeschreven! Naam, adres en tel. num. :!: Ik mail deze mensen dat zij dan zijn uitgeschreven en anderen van de reservelijst dan doorschuiven, mits volledige gegevens aanwezig! Alle inschrijvers hebben nu deze info gehad en hebben dus 2 dagen de tijd om gegevens aan te vullen.

Daarnaast kan het zijn dat de aanvangstijd (vroeger)zal veranderen! Dit omdat Gazelle, wegens zeer veel aanmeldingen voor de rondleidingen, aan het sleutelen is aan de tijden van de rondleiding. Ik hoop het niet maar bereid je er vast op voor! Maandag weet ik hopelijk meer en zal ik hier ook berichten. Ingeschreven rijders krijgen hierover ook via de mail bericht.

Dank alvast voor het enthousiasme en de opgaven!

Groeten,

Jan
VelpArnhem

Hallo,

Vandaag liepen de aanmeldingen maar door! Veelal mensen met een oude Gazelle maar volgens mij geen Oude Fiets achtergrond. Potentiele leden zullen er 6 sept. dus zeker zijn!

Naast vele telefoontjes over deelname ook telefoontjes over we hebben nog een Gazelle, maar wat kunnen we er mee? Vandaag gelijk maar de tocht uitgezet op de eerste nieuwe aanwinst, Gazelle Mondial D'Italia. Echt met een prima versnelling, racefietswaardig. Hij ging heel hard maar het zadel was ook heel hard! (origineel?)

De tocht is simpel van opzet. We moeten ook op tijd bij de Gazelle zijn! Ongeveer tussen de 10 en 15 km. Er zal (zo goed als zeker) koffie zijn op start en eindplek alleen helaas geen lunch, je moet dus zelfverzorgend zijn!

De club van 60 is zeer gevarieerd en heeft een aardige groep racefietsers. Het zal er dus leuk gevarieerd uit zien. Kom je in originele kleding leukst, kom je als je zelf ook goed, wil je een ritshirt, dat kan tegen kostprijs; 14,50 euro voor een witte met opdruk en 17,50 voor een andere kleur (waarschijnlijk wordt dit blauw). Deze kun je alleen van te voren bestellen! Ik heb geen voorraadbeheer!

Inmiddels hebben we ook 20 reservelijst liefhebbers! Of deze mee kunnen rijden en dan niet het terrein op is nog onduidelijk. Dit bespreek ik hopelijk snel met Gazelle.
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (245.94 KiB) 5940 keer bekeken
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik heb het bezoek verwijderd uit de evenementenagenda. Ik zal het ook niet opnemen in de maandelijkse e-mailing van De Oude Fiets.
Volgend jaar gaan we proberen om vanuit de club nog een bezoek te realiseren. Evt. in combi met een bezoek aan Lepper.
Succes met de organisatie en ik stuur je visitekaartjes voor de ledenwerving!
groet,
Maarten
Plaats reactie