Hierbij wat foto’s uit een familiefotoalbum van de nicht van mijn vrouw. Ik heb ze eruitgehaald en wil ze met jullie delen.
Foto 1 is waarschijnlijk de Pupillenstraat in Rotterdam.
Foto 2 onbekend. Misschien herkent iemand de gebouwen op de achtergrond.
Foto 3 1943 Oisterwijk
De laatste vier foto’s dateren uit 1944. Waarschijnlijk vier vrienden op de fiets vanuit Rotterdam naar Ulvenhout. Achterop een van de foto’s staat Ulvenhout, de Kort, Dorpsstraat 126.
Groeten
Barend
Gered uit het fotoalbum
Gered uit het fotoalbum
- Bijlagen
-
- IMG_2530.jpeg (108.11 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2531.jpeg (93.55 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2529.jpeg (82.48 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2528.jpeg (87.94 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2527.jpeg (92.19 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2526.jpeg (103.51 KiB) 7395 keer bekeken
-
- IMG_2532.jpeg (76.11 KiB) 7395 keer bekeken
Re: Gered uit het fotoalbum
Het lijkt er op dat de huisnummers in de Dorpstraat zijn veranderd. Dorpstraat 126 bestaat niet meer. Het hoogste even nummer is 100. Het wordt nu overigens met één s gespeld. Misschien heeft de schrijver de naam verkeerd opgeschreven.
Op de laatste foto is de Sint Laurentiuskerk van Ulvenhout te zien. De kerk is nr.42
In de voormalige pastorie er naast is nu De Uitdaging gevestigd.
Ik zit daar regelmatig een broodje te eten als ik van Tilburg naar Breda fiets.
Op de laatste foto is de Sint Laurentiuskerk van Ulvenhout te zien. De kerk is nr.42
In de voormalige pastorie er naast is nu De Uitdaging gevestigd.
Ik zit daar regelmatig een broodje te eten als ik van Tilburg naar Breda fiets.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Bedankt voor het delen.
Toen binnenbanden plakken nog heel gewoon was. Wat dat betreft rijden we wat zorgelozer op onze anti-lekbanden tegenwoordig.
Toen binnenbanden plakken nog heel gewoon was. Wat dat betreft rijden we wat zorgelozer op onze anti-lekbanden tegenwoordig.
Sportief fietsend!
En dan ook nog drie lekke achterbanden tegelijk!
-
En in een tijd dat fietsbanden een schaars artikel was.
Of zouden de houten en massief rubberen (van autobanden gemaakte) banden een randstedelijk of noord Nederlands fenomeen zijn geweest tijdens de laatste oorlogsjaren?
Of zouden de houten en massief rubberen (van autobanden gemaakte) banden een randstedelijk of noord Nederlands fenomeen zijn geweest tijdens de laatste oorlogsjaren?
-
De techniek met de emmer met water werkt 80 jaar later jog steeds. Ik heb hem vandaag nog gebruikt bij het zoeken naar een lek in een binnenband 
-
Maarten Waarlé schreef: ↑30 mar 2025, 12.43 En in een tijd dat fietsbanden een schaars artikel was.
- Bijlagen
-
- weeszuinig.jpg (114.49 KiB) 6567 keer bekeken
/Marten