Ik heb me dit weekend onledig gehouden met de gedeeltelijke assemblage van de Bazuin Super Sport die ik laatst op de kop heb getikt en die ook voorbij kwam in de rubriek Gespot op Marktplaats. Ik weet vrij weinig van de fietsenwinkel Bazuin, behalve zaken als adres, etc. die ook op de fiets vermeld staan, dus eventuele informatie is van harte welkom! In elk geval is het een zeer fraaie fiets, met mooie onderdelen:
Campagnolo Gran Sport voor- en achterderailleur
Campagnolo Gran Sport lage flensnaven, Clement tubevelgen
Regina vierversnellingspignon en ketting
TWF holle trapas
Stronglight Competition crankstel, Lyotard pedalen
Titan stuur en stuurpen (ingeslagen jaartal: 1954)
Titan zadelpen, Brooks zadel
Universal Extra Mod 50/51 remmen, Mafac grepen
Voor de foto (er volgen er binnenkort nog meer) heb ik het originele Brookszadel, waar ik een paar pedaalriempjes omheen heb gespannen om hem in model te krijgen, vervangen door iets tijdelijks, en de wielen ook tijdelijk door een setje van Dura Ace waar ik deze vouwbandjes omheen kon leggen. Ik houd er zelf niet zo van om met tubes te rijden, dus ik overweeg de Gran Sport naven in een nieuw setje Mavic-velgen te spaken zodat ik ze met vouwbandjes kan gaan gebruiken. (Een andere optie is dat ik hem verkoop, maar doe maar eens afstand van zo iets moois!) Naven en trapaslagers dragen nog heel mooi, het balhoofd (van voor mij onbekende makelij) niet zo, en de vork is een beetje krom, dus als ik die eruit haal en hem richt, kan ik dat ook mooi een slagje draaien.
Bazuin Super Sport 1954
-
Bazuin Super Sport 1954
- Bijlagen
-
- Bazuin.jpg (333.8 KiB) 1604 keer bekeken
- marco verbaant
Re: Bazuin Super Sport 1954
Ik heb zelf daar nooit zo'n moeite mee, zeker niet als ze bij een -andere- liefhebber terecht komen... You can't have them all, ik houd het graag overzichtelijk.Yancomotief92 schreef: ↑16 apr 2025, 19.00...... (Een andere optie is dat ik hem verkoop, maar doe maar eens afstand van zo iets moois!) ....
Dit is een mooie staelen jippie jippe yeah. Eentje die je niet baak ziet. Grappig en bijzonder is vooral de combi Universal remhoeven en Mafac remgrepen. Andersom is vaker het geval.

GENIET....

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
Wat een prachtfiets. Daar ben ik toch wel een beetje jaloers op
Ik was destijds net te laat met reageren aan de verkoper zodat hij naar jou ging. Dus mocht je er afstand van willen doen heb ik nog steeds veel interesse. Zeker omdat ik uit Den Haag kom en deze precies mijn maat is
Wil hem eventueel ook wel ruilen. Er moet bij mij het e.e.a. weg ook

Ik was destijds net te laat met reageren aan de verkoper zodat hij naar jou ging. Dus mocht je er afstand van willen doen heb ik nog steeds veel interesse. Zeker omdat ik uit Den Haag kom en deze precies mijn maat is

Wil hem eventueel ook wel ruilen. Er moet bij mij het e.e.a. weg ook

Leuk om die fiets hier weer te zien.
En zo te lezen blijft 'ie ook nog wel even binnen de community.
En zo te lezen blijft 'ie ook nog wel even binnen de community.

-
En nog wat (detail)foto's. Erg leuk zijn de trompetterende figuurtjes op balhoofd en onderbuis. En verder mooi subtiel rood en goud bieswerk. Wat ook opvalt, is dat het frame zo'n beetje vierkant is, zadelbuis en bovenbuis zijn ongeveer even lang. Is dat normaal bij racefietsen uit deze tijd?
- Bijlagen
-
- Bazuin4.jpg (320.56 KiB) 1368 keer bekeken
-
- Bazuin3.jpg (218.41 KiB) 1368 keer bekeken
-
- Bazuin2.jpg (197.31 KiB) 1368 keer bekeken
-
- Bazuin1.jpg (170.12 KiB) 1368 keer bekeken
-
- Tegen container met toepasselijk logo
- Bazuin5.jpg (282.37 KiB) 1368 keer bekeken
Dank voor de aanvullende foto's!
Die balhoofdlugs zijn van het eerste type, meen ik, dat tot midden jaren '50 is gemaakt. Dan is de fiets inderdaad ouder dan ik aanvankelijk dacht.
Die balhoofdlugs zijn van het eerste type, meen ik, dat tot midden jaren '50 is gemaakt. Dan is de fiets inderdaad ouder dan ik aanvankelijk dacht.
-
Kan, maar framebouwonderdelen kunnen ook heel lang in laatjes blijven liggen tot het moment dat ze opeens van pas komen
/Marten