Zaterdag lijkt het minder warm te worden dan nu en de komende dagen, maar is het in ieder geval droog. Ik denk dus prima fietsweer.
Ik heb een tocht uitgedacht (en ook al een keer gefietst) van ongeveer 35 km. Via het Bargerveen fietsen we naar het Smalspoormuseum waar we de mogelijkheid hebben voor een eenvoudige lunch (koffie, thee, soep, gehaktbal, tosti, broodje bockworst o.i.d), individueel te bestellen aan de balie en voor eigen rekening. Eigen brood opeten is ook geen ramp, maar het is wel zo netjes er een kop koffie of thee bij te bestellen. We zijn dan passanten van het museum en hoeven daarom geen entree te betalen, maar dan word je wel geacht binnen het restaurant te blijven. Een kaartje kopen mag wel, maar dat is zonde van het geld, want voor een goed museumbezoek moet je zeker 4 uur uittrekken.
Ik ben nog aan het overwegen om op de terugweg bij een voormalige smid langs te gaan, die een leuke verzameling oude tractoren en andere metalen curiosa heeft (en hij moet ons ook willen ontvangen, je kunt daar niet zomaar komen binnenvallen).
In de aankondiging staat verzamelen bij mij thuis vanaf 10 uur. Ik zal zorgen voor koffie/thee en koeken. Ik had gedacht tussen 11 uur en 11.30 te vertrekken.
Groet,
Rudy Hanenbergh.
https://oudefiets.nl/kalender/fietstoch ... -mei-2025/
Fietstocht Bargerveen. 3 mei 2025
Fietstocht Bargerveen. 3 mei 2025
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
- fietshobbyist
Re: Fietstocht Bargerveen. 3 mei 2025
Groetjes terug.fietshobbyist schreef: ↑29 apr 2025, 09.28De 'ambassadeurs' van het Industrieel Smalspoor Museum groeten u ...
Griendtsveenstraat, Industrieel Smalspoor Museum, WtC 2021 S.jpg
Merkt ook het handje uit de cabine op
Ennuuuhhh ….. dat gaat zaterdag helemaal goedkomen.
- Bijlagen
-
- IMG_5170.jpeg (60.74 KiB) 1059 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.