Locomotief kinderfietsje
Locomotief kinderfietsje
Onlangs kwam dit Locomotief kinderfietsje met stepbanden op mijn pad. Ik kan er verder niets over vinden, maar wellicht weet iemand meer te vertellen over dit fietsje, zoals bouwjaar en of het origineel is. Zadel lijkt mij er niet op te horen. Alvast bedankt
- Bijlagen
-
- IMG_8206.jpeg (605.34 KiB) 4422 keer bekeken
-
- IMG_8207.jpeg (530.51 KiB) 4422 keer bekeken
Re: Locomotief kinderfietsje
Je zou zeggen dat dit een loeky fietsje uit de Seventies is. Maar het inspireerde me om het merkloze kinderracefietsje wat ik ooit voor mijn zoon bouwde van mijn favoriete merk te voorzien. Met dubbelzijdige tape omdat ik de voorvork er niet uit wilde halen om klinknagels te klinken. De eigenaar van dit fietsje is overigens afgelopen week 20 geworden!
Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook badge engineering is geweest op jou fietsje Ton.
Maar natuurlijk wel leuk ergens aan de muur bij de Locomotief liefhebber.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit ook badge engineering is geweest op jou fietsje Ton.
- Bijlagen
-
- IMG_5612.jpeg (596.87 KiB) 4114 keer bekeken
-
- IMG_5611.jpeg (457.97 KiB) 4114 keer bekeken
- marco verbaant
Ik heb dit fietsje in mijn digitale verzameling "kinderracefietsen" opgeslagen. Mooi zo met de Galli remhoeven 

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Het is geen Loekie fiets Martijn, want staat een Gazelle/Locomotief nummer ingeslagen en balhoodfplaatje heeft de originele klinknageltjes. Loekie fietsen werden ca 1984 pas op de markt gebracht. Maar wel een leuk idee van jou om op dat mooie anonieme racefietsje, zo’n Locomotief plaatje te plaatsen. Past het gelijk bij de rest. Mooi.Beau-Velo schreef: ↑29 mei 2025, 22.46 Je zou zeggen dat dit een loeky fietsje uit de Seventies is. Maar het inspireerde me om het merkloze kinderracefietsje wat ik ooit voor mijn zoon bouwde van mijn favoriete merk te voorzien. Met dubbelzijdige tape omdat ik de voorvork er niet uit wilde halen om klinknagels te klinken. De eigenaar van dit fietsje is overigens afgelopen week 20 geworden!
Ik heb hem gevonden Ton in een catalogus uit 1973 leuk dat dit fietsje het overleeft heeft.TonTon schreef: ↑30 mei 2025, 18.45Het is geen Loekie fiets Martijn, want staat een Gazelle/Locomotief nummer ingeslagen en balhoodfplaatje heeft de originele klinknageltjes. Loekie fietsen werden ca 1984 pas op de markt gebracht. Maar wel een leuk idee van jou om op dat mooie anonieme racefietsje, zo’n Locomotief plaatje te plaatsen. Past het gelijk bij de rest. Mooi.Beau-Velo schreef: ↑29 mei 2025, 22.46 Je zou zeggen dat dit een loeky fietsje uit de Seventies is. Maar het inspireerde me om het merkloze kinderracefietsje wat ik ooit voor mijn zoon bouwde van mijn favoriete merk te voorzien. Met dubbelzijdige tape omdat ik de voorvork er niet uit wilde halen om klinknagels te klinken. De eigenaar van dit fietsje is overigens afgelopen week 20 geworden!
- Bijlagen
-
- IMG_2477.png (1.38 MiB) 3770 keer bekeken
Dit is een jaren 80 fietsje was wit met witte hoekige remmen van een Franse rommelmarkt a €10,00 Dus klassieker uiterlijk gegeven met mooie onderdelen die ik her en der vond. Gespoten bij DAF in de nachtdienst door een vriend. Nieuwe bandjes vond ik op de beurs in Berlicum nadat deze al niet gebruikt werd. Een Selle. Ideale zadeltje als new old stock gekocht. Jonas is de naam van mijn zoon. Als snijtekst laten maken. Nu ter decoratie en wie weet voor een volgende generatie. Heb hem al diverse malen kunnen verkopen. Maar zo’n kleintje hangt niet gauw in de weg. En vind hem ook te leuk. Eens per jaar haal ik hem uit het dak voor een poetsbeurt en wat lucht in de banden en wat vet op het zadel.marco verbaant schreef: ↑29 mei 2025, 23.45 Ik heb dit fietsje in mijn digitale verzameling "kinderracefietsen" opgeslagen. Mooi zo met de Galli remhoeven![]()
Ha geweldig Martijn, ik heb de foto gelijk opgeslagen, heel leuk om erbij te hebben.Beau-Velo schreef: ↑30 mei 2025, 23.29Ik heb hem gevonden Ton in een catalogus uit 1973 leuk dat dit fietsje het overleeft heeft.TonTon schreef: ↑30 mei 2025, 18.45Het is geen Loekie fiets Martijn, want staat een Gazelle/Locomotief nummer ingeslagen en balhoodfplaatje heeft de originele klinknageltjes. Loekie fietsen werden ca 1984 pas op de markt gebracht. Maar wel een leuk idee van jou om op dat mooie anonieme racefietsje, zo’n Locomotief plaatje te plaatsen. Past het gelijk bij de rest. Mooi.Beau-Velo schreef: ↑29 mei 2025, 22.46 Je zou zeggen dat dit een loeky fietsje uit de Seventies is. Maar het inspireerde me om het merkloze kinderracefietsje wat ik ooit voor mijn zoon bouwde van mijn favoriete merk te voorzien. Met dubbelzijdige tape omdat ik de voorvork er niet uit wilde halen om klinknagels te klinken. De eigenaar van dit fietsje is overigens afgelopen week 20 geworden!
- marco verbaant
Hou hem in ere, het is de moeite....Beau-Velo schreef: ↑30 mei 2025, 23.43 Dit is een jaren 80 fietsje was wit met witte hoekige remmen van een Franse rommelmarkt a €10,00 Dus klassieker uiterlijk gegeven met mooie onderdelen die ik her en der vond. Gespoten bij DAF in de nachtdienst door een vriend. Nieuwe bandjes vond ik op de beurs in Berlicum nadat deze al niet gebruikt werd. Een Selle. Ideale zadeltje als new old stock gekocht. Jonas is de naam van mijn zoon. Als snijtekst laten maken. Nu ter decoratie en wie weet voor een volgende generatie. Heb hem al diverse malen kunnen verkopen. Maar zo’n kleintje hangt niet gauw in de weg. En vind hem ook te leuk. Eens per jaar haal ik hem uit het dak voor een poetsbeurt en wat lucht in de banden en wat vet op het zadel.

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"