Historische Rijwielrit Ommen (nog maar 5 aanmeldingen)
Voor de 4e keer organiseert het Historische Rijwiel museum Ommen op zaterdag 21 juni 2025 een fietstocht voor deelnemers op een oldtimer fiets in gepaste kleding.
Op zaterdag 21 juni 2025, organiseert het Fietsmuseum, een fietstocht voor liefhebbers met oude rijwielen.
Vanaf 10:00 uur, staat de koffie en of thee met cake klaar. Tevens kunt u hier u inschrijving van 10 euro pp voldoen (graag contant en gepast betalen) Tot 10:45 uur kunt u zich vermaken in het fietsmuseum.
Let op vooraf aanmelden zodat de organisatie weet of het door kan gaan! aanmelden kan bij de voorzitter Gerrit Voort 06-20399313 of mailen naar g.j.voort@home.nl
Omstreeks 10:45 uur, zullen we vertrekken op onze rijwielen, we zullen via landgoed Beerze en Diffelen naar de museumboerderij van Herman Herbert in Oud Bergentheim fietsen op verharde wegen en fietspaden. Er is een route uitgezet van 31km.
Na het bezoek aan dit bovengenoemde museum, zullen we onze weg vervolgen en in de richting van het fietsmuseum fietsen waar u nog wat te drinken en een kroket krijgt. Hier kunt gerust nog napraten en het museum bezichtigen.
Mocht u met de auto komen, parkeren kan aan de voormars. (groot grasveld)
mochten er verder nog vragen zijn laat maar weten.
Contactpersoon: Gerrit Voort, tel 06-20399313, mailadres g.j.voort@home.nl
Historische Rijwielrit Ommen 21 juni 2025
-
-
Re: Historische Rijwielrit Ommen 21 juni 2025
Ik had me al aangemeld voor twee personen.
Mag ik ook weer mee? 

Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
Er zijn op dit moment nog niet voldoende aanmeldingen om de tocht te laten door gaan.
Mochten er nog mensen zijn die mee willen, niet twijfelen graag opgeven anders gaat het feest helaas niet door.
MVG Fietsmuseum Ommen
Mochten er nog mensen zijn die mee willen, niet twijfelen graag opgeven anders gaat het feest helaas niet door.
MVG Fietsmuseum Ommen
-
Wij komen met zijn tweeën naar Ommen. Ik hoop dat er nog genoeg aanmeldingen komen, want ik vond het twee jaar geleden een leuke rit. Ook als de rit niet doorgaat gaan wij naar Ommen omdat we al een B&B geboekt hebben. De omgeving is hee mooi om een weekendje door te brengen.
Johan, ik kom zeker het wiel bij je ophalen!
Groeten, Fred
Johan, ik kom zeker het wiel bij je ophalen!
Groeten, Fred
-
Johan, wanneer weten we of de historische rijwieltocht in Ommen wel of niet doorgaat?
Groeten, Fred
Groeten, Fred
-
Beste mensen, de fietstocht gaat door!!!
Voor verdere vragen omtrent de tocht of opgeven graag contact opnemen met de organisatie Gerrit Voort de voorzitter.
mvg Johan
Voor verdere vragen omtrent de tocht of opgeven graag contact opnemen met de organisatie Gerrit Voort de voorzitter.
mvg Johan
- fietshobbyist
Ik moet hier (opnieuw) ingrijpen:Johan overweg schreef: ↑23 mei 2025, 18.50 we zullen via landgoed Beerze en Diffelen naar de museumboerderij van Herman Herbert in Oud Bergentheim fietsen
Zaterdag 21 juni wordt ook de Vechtdal rally 2025 verreden. Dat sluit het gebied uit ten westen van de weg Witharen en Ommen, waar de eerste klassementsproef is.
De tweede is KP Brucht - waar waarschijnlijk de start ervan zal zijn. Tijdens eerdere edities van de wedstrijd verliep die KP door Oud Bergentheim en daar ook over de Möllinksweg, langs de boerderij van Herbert en we moeten ervan uitgaan dat zulks ook dit jaar het geval zal zijn - zie vechtdalrally.nl > aanwonenden. De KP-kaarten zijn nog niet openbaar.
De organisatie heeft een vergunning om daar die dag de wegen af te zetten en heeft het er die dag voor het zeggen. Er zal dus een ander bezoekdoel moeten worden gezocht voor onderweg.
In de stijl van burgemeester Kobes komt ik dan ook maar zelf met alternatieven die ongeveer op dezelfde afstand liggen: Landbouwmuseum De Laarman in Luttenberg of Garage Manenschijn in Daarle, waar een enorme verzameling Datsuns staat en - indertijd, toen ik daar eens was - ook enkele oude fietsen.