ontmoeting bij Gazelle

Plaats reactie
jrietveld

ontmoeting bij Gazelle

Bericht door jrietveld »

A.s. maandag 2 juni om 10.00 uur komt Fahmi Saimima op bezoek bij Jan Cees Rutgers, de erfgoedbewaarder van Gazelle in Dieren. Fahmi is de voorman van de (grote) Indonesische oudefiets-communtiy en de hoofdorganisator van de IVCA volgend jaar mei in Yogjakarta. Hij is vaker in Nederland geweest en vanuit de club hebben we goede banden met hem. Zelf is hij sterk geinteresseerd in Gazelle en hij heeft deze week op de IVCA in Sully een uitgebreide presentatie gegeven over de geschiedenis van het fietsen in zijn land.
We zullen maandag ongetwijfeld het Gazelle museum en archief bekijken en uiteraard is er ruimte voor uitwisseling.
Er is ruimte voor nog ca. 10 gasten. Wie dat leuk vindt kan zich bij mij melden.

ter info,
Jos
Maarten Waarlé

Re: ontmoeting bij Gazelle

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, klopt.
We hebben Fahmi ontmoet bij de IVCA meeting in Sully Sur Loire in Frankrijk.
Hij heeft zelfs voor de foto geposeerd bij een Fongers HZ 70 wat wel iets grappigs had omdat de fiets voor hem iets zoals '' hoge bi afmetingen'' heeft.
Overigens heb ik twee Nederlandse fietsen gespot in Frankrijk . De Fongers HZ70 en een Locomotief kruisframe.
En dat dan wel op 360 deelnemers.
Foto rondrit laatste dag IVCA Sully Sur Loire
Foto rondrit laatste dag IVCA Sully Sur Loire
20250531_102128_exported_212.jpg (388.19 KiB) 2479 keer bekeken
Geweldig evenement en dat in Yogyakarta in 2026 gaat vast ook fantastisch worden!
P1030849.JPG
P1030849.JPG (211.71 KiB) 2479 keer bekeken
FaltRad

Re: ontmoeting bij Gazelle

Bericht door FaltRad »

Het was me al een sopgevallen dat er in Indonesie Kwiksteps werden aangeboden. Heb gezocht naar de Indonesische website van IVCA, helaas niet gevonden. Zou niet misstaan in dit topic...
Op de poster stond alleen deze url
https://www.ivcarally2026.org/general-6
Plaats reactie