Foto-thema juni: Evenementen
Foto-thema juni: Evenementen
Juni is de start van het klassieke-fietsenevenementenseizoen.
Welke evenementen heb jij bezocht? Welke waren leuk? Naar welke moeten we allemaal toe? Plaats hier je leukste / mooiste / grappigste foto's!
---
Over een week of twee is deze er weer. Een van mijn favorieten: de Retroronde van Vlaanderen!
Officiële start op de markt van Oudenaarde:
Welke evenementen heb jij bezocht? Welke waren leuk? Naar welke moeten we allemaal toe? Plaats hier je leukste / mooiste / grappigste foto's!
---
Over een week of twee is deze er weer. Een van mijn favorieten: de Retroronde van Vlaanderen!
Officiële start op de markt van Oudenaarde:
Re: Foto-thema juni: Evenementen
Fleaijel 2023 nieuwehorne
En nog 1 van de fiets vanaf zeide
En nog 1 van de fiets vanaf zeide
- Bijlagen
-
- Screenshot_20250602_220932_Instagram.jpg (262.78 KiB) 6602 keer bekeken
antieke transportfietsen
^^^ Leuke foto!
En een fraaie hutkoffer ook, trouwens.
En een fraaie hutkoffer ook, trouwens.

- marco verbaant
Met het toenemen der jaren ben ik eigenlijk niet meer zo happig op van die grootse evenementen. Zeker het rijden in groep is als je iets ouder bent (geworden) toch even anders dan toen dat ik jong(er) was. Toen wilde en kon ik met een stuur van 42 cm breed en twee maal knokkels ernaast nog wel in een gaatje van 50 centimeter mee sprinten met oogkleppen op, maar het verstand komt met de jaren. Nee, ik doe het niet meer, ook al door gezondheidsredenen.
Het enige wat ik tegenwoordig nog doe is op het gemakkie met zijn zoon meedoen aan een niet al te lange afstand bij De Langstraatklassieker. Het officiële startpunt (maar in feite kun je overal op de route opstappen) ligt op 10 minuten van mijn huis. We gaan wat later, dan is de massa al lang vertrokken en kunnen wij lekker toeren.

Het enige wat ik tegenwoordig nog doe is op het gemakkie met zijn zoon meedoen aan een niet al te lange afstand bij De Langstraatklassieker. Het officiële startpunt (maar in feite kun je overal op de route opstappen) ligt op 10 minuten van mijn huis. We gaan wat later, dan is de massa al lang vertrokken en kunnen wij lekker toeren.

- Bijlagen
-
- langstraatklassieker 2024.jpg (345.85 KiB) 6578 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Bij de grote evenementen zijn de routes bewegwijzerd, zodat iedereen zijn eigen tempo kan aanhouden. Vind ik ook wel zo prettig.
Dat wil niet zeggen dat je niemand tegenkomt. Dit is de afdaling van het Brolio-kasteel, vrij kort na de start van L'Eroica:

Dat wil niet zeggen dat je niemand tegenkomt. Dit is de afdaling van het Brolio-kasteel, vrij kort na de start van L'Eroica:
Bij Eroica Limburg in 2021 was (volgens Strava) de korte route 73 km, met 727 hoogtemeters. Met een derailleurfiets en een beetje handig gekozen tandwielverhoudingen was dat wel te doen, maar voor de berijders van deze twee machines had ik grote bewondering:
- fietshobbyist
De vrijwilligers van het fietsmuseum in Ommen zijn voornemens om de optocht van de Stöppelhaene - het jaarlijkse oogstfeest in augustus te Raalte, Overijssel - te verlevendigen met een delegatie oude fietsen en hun berijders in historische dracht.
Eroica Limburg 2016: L'Eroica-oprichter Giancarlo Brocci en ambassadeur Luciano Berutti zingen uit volle borst mee met een lokale Limburgse artiest op Rocco Granata's Marina.
-
Eind mei , begin juni hadden we de IVCA rally in Sully sur Loire Frankrijk.
Veel fraaie fietsen en veel leuk volk.
Nederlandse paspoorten ; een stuk of 6 . Beetje weinig op de 360 deelnemers.
Twee Nederlandse fietsen Had ik al ergens geschreven. Een Fongers HZ70 en een Locomotief kruisframe.
Ook een beetje weinig naar mijn smaak.
Volgend jaar in Indonesië!
Foto impressie op de Belgische oldtimer web:
https://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtim ... loir-day-1
Super evenement met deze keer 360 deelnemers.Veel fraaie fietsen en veel leuk volk.
Twee Nederlandse fietsen Had ik al ergens geschreven. Een Fongers HZ70 en een Locomotief kruisframe.
- marco verbaant
Dank voor deze fraaie sfeerimpressie....Maarten Waarlé schreef: ↑6 jun 2025, 18.38 Eind mei , begin juni hadden we de IVCA rally in Sully sur Loire Frankrijk.
20250531_102128_exported_212.jpg
Super evenement met deze keer 360 deelnemers.
Veel fraaie fietsen en veel leuk volk.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"