Waarom staan de foto's scheef

Plaats reactie
Appie's

Waarom staan de foto's scheef

Bericht door Appie's »

Ik heb denk ik de conclusie waarom foto's scheef staan
Ik denk namelijk om ruimte te besparen anders word het een heel lang bericht dat ze het zo hebben gedaan
Ze hebben altijd de langste kant van de foto horizontaal gedaan zodat alle foto's even groot zijn en daarom foto's scheef komen te staan

Ik weet niet dat er ergens instellingen zijn achter de schermen dat dat gedraaid kan worden dat de foto's wel altijd zo erop komen als hoe ze gemaakt zijn maar dat zou wel fijn zijn
Maar ik denk dat dat software matig is

Ik heb er even een random foto bij gepakt van het openlucht museum Daar staan ze namelijk ook zo
Heb er gewoon random maat bij gezet
Bijlagen
Screenshot_20250609_105850_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20250609_105850_Samsung Internet.jpg (274.9 KiB) 1807 keer bekeken
antieke transportfietsen
Fredkorpel

Re: Waarom staan de foto's scheef

Bericht door Fredkorpel »

Met knippen en plakken op de computer lukt het wel om ze recht te krijgen, maar op mijn telefoon weet ik niet of en hoe dat mogelijk is. Dan maar even je nek verdraaien 😀
deraptor

Bericht door deraptor »

Dat is iets waar de forumbeheerders weinig aan kunnen doen, het ligt aan de metadata in je fotobestand wat vaak niet correct wordt meegenomen naar je pc. In die data staat of een foto horizontaal of verticaal is genomen. Daarom moet je eenmaal op de pc de foto zelf nog even draaien met een geschikt programma die de metadata kan aanpassen.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Beau-Velo

Bericht door Beau-Velo »

Eigenlijk moet je gewoon altijd verticale foto’s maken met je telefoon zoals je telefoon vasthoudt.
Dan heb je nooit gezeur of ze recht of op zijn kant of kop staan. Maar denk daar onderweg maar eens aan!
Plaats reactie