Unieke fiets (limited edition ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van Gazelle in 1992). Nog in nette staat. Er zijn 350 frames van geproduceerd.
Framenummer: 1992338 (dus nummer 338 van deze speciale uitgave), framemaat 57.
De aanbieder wil deze fiets graag verkopen aan een liefhebber. Stuur mij een DM en ik breng je met haar in contact.
Gazelle Champion Mondial Jubilé
Gazelle Champion Mondial Jubilé
Beheerder erfgoed Gazelle
Re: Gazelle Champion Mondial Jubilé
Mooi ding in die kleurstelling. En zuinig op geweest.
Maar wat zou zoiets dan waard zijn vanwege zijn gelimiteerde oplage?
Maar wat zou zoiets dan waard zijn vanwege zijn gelimiteerde oplage?
Dat is een lastige vraag (die de verkoopster mij ook stelde). Ik kan er geen prijskaartje aan hangen. Durft iemand een prijsindicatie te geven?
Beheerder erfgoed Gazelle
- marco verbaant
In 2017 kwam er weer een jubileum uitvoering van de Champion Mondial uit. Wat de vorige als iets minder uniek maakt helaas. In 2017, dat is dus na 2012 toen Gazelle met haar raceafdeling stopte. Nu werden er 250 frames gemaakt, 125 met 853 Reynolds buis en 125 met 953 Reynolds.
Zw kwamen (ruim een half jaar na het jubileum) in de framematen: 55, 57, 59 en 61 centimeter. De prijzen toen (voor het frame en wat accesoires): een 953 kost 1892 euro en de 853 1250 euro. Drie kleuren: rood, wit en blauw. De helft werd in Nederland verkocht, de andere helft naar Duitsland, Engeland en Australië.
Persoonlijk vond ik 100 jarige jubilaris als hier weergegeven een fraaiere, dus voor mij een reden om een plaatje van de 125 jarige achterwege te laten.
Zw kwamen (ruim een half jaar na het jubileum) in de framematen: 55, 57, 59 en 61 centimeter. De prijzen toen (voor het frame en wat accesoires): een 953 kost 1892 euro en de 853 1250 euro. Drie kleuren: rood, wit en blauw. De helft werd in Nederland verkocht, de andere helft naar Duitsland, Engeland en Australië.
Persoonlijk vond ik 100 jarige jubilaris als hier weergegeven een fraaiere, dus voor mij een reden om een plaatje van de 125 jarige achterwege te laten.

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"