Locomotief Tour de France
Locomotief Tour de France
Hallo,
mijn naam is Ralf en ik woon in Duitsland. Ik verzamel al enkele jaren oude racefietsen, vooral uit Nederland, Frankrijk en Duitsland.
Enige tijd geleden heb ik een frameset kunnen bemachtigen die ik nu zou willen opbouwen. Het is een Locomotief Tour de France, waarschijnlijk uit 1959/60.
Helaas bladdert de lak hier en daar af of is broos, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk te conserveren.
Misschien kunnen jullie me helpen: Ik heb nog nooit een Locomotief Tour de France gezien met halfverchroomde vorken, verchroomde hulzen op de balhoofdbuis en een sticker met schaakbordpatroon op de zadelbuis.
Kan iemand mij hier iets over vertellen of mij helpen met achtergrondkennis?
Hartelijk dank!
Ralf
mijn naam is Ralf en ik woon in Duitsland. Ik verzamel al enkele jaren oude racefietsen, vooral uit Nederland, Frankrijk en Duitsland.
Enige tijd geleden heb ik een frameset kunnen bemachtigen die ik nu zou willen opbouwen. Het is een Locomotief Tour de France, waarschijnlijk uit 1959/60.
Helaas bladdert de lak hier en daar af of is broos, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk te conserveren.
Misschien kunnen jullie me helpen: Ik heb nog nooit een Locomotief Tour de France gezien met halfverchroomde vorken, verchroomde hulzen op de balhoofdbuis en een sticker met schaakbordpatroon op de zadelbuis.
Kan iemand mij hier iets over vertellen of mij helpen met achtergrondkennis?
Hartelijk dank!
Ralf
- marco verbaant
Re: Locomotief Tour de France
inderdaad een 60's verschijning, vaker gespot....
- Bijlagen
-
- locomotief met patroon.jpg.png (292.58 KiB) 4467 keer bekeken
-
- locomotief met patroon 02.jpg (42.07 KiB) 4470 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Hartelijk dank! Dit zijn prachtige frames.
Als ik dit goed interpreteer, was het Tour de France-model ook verkrijgbaar als toerfiets en als racefiets?
Als ik dit goed interpreteer, was het Tour de France-model ook verkrijgbaar als toerfiets en als racefiets?
Locomotief TdF uit 1957 met dezelfde bestickering. De fiets is te koop tegen een accepatabel bod.
- Bijlagen
-
- Locomotief TdF 1957-1960 - kopie.jpg (418.7 KiB) 4451 keer bekeken
Dat frame viel mij ook al op Yorick. Ik ben benieuwd naar het totale plaatje.
-
-
-
Heel mooi ding. Dit is de luxe, duurdere, uitvoering, met verchroomde lugs en vorkuiteinden. Hij is van begin jaren 60. Dit balhoofdplaatje is maar heel kort gebruikt. De nieuwe stijl lak kwam in 1960 op de markt. Deze heeft ook nog de potlood vormige uitienden van de staanden achtervork. Die verdwijnen ook halverwege de jaren 60vent82 schreef: ↑31 jul 2025, 09.11 Hallo,