Even voorstellen
Even voorstellen
Ben Jake van België bezit van een kleine verzameling retro fietsen zoals een stelvio ,flandria en Peugeot ben momenteel aan mijn prugeot px8 bezig om te restaureren en op zoek naar orginele onderdelen
- marco verbaant
Re: Even voorstellen
Welkom bij de club. Peugeot PX8, destijds in ons land het vlaggenschip van destijds marktleider Peugeot. IK heb een lichte voorkeur/afwijking ervoor. Heb er inmiddels een stuk of wat van opgeknapt (en weer verkocht). Waaronder een van 1971.
- Bijlagen
-
- thumbnail_20211226_161858.jpg (174.05 KiB) 2033 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Welkom, Jake!
Een Stelvio? Interessant. Weet je meer van dat merk? Ik heb er zelf ook een, maar heb over het merk niet veel kunnen vinden.
De mijne:
Een Stelvio? Interessant. Weet je meer van dat merk? Ik heb er zelf ook een, maar heb over het merk niet veel kunnen vinden.
De mijne:
- marco verbaant
Is het wel een merk...? Zijn het niet van die fraaie brave after-sales stickertjes om een overgespoten fiets mee op te leuken? Zoals het "merk" Record,
Champion, Victory etc... Ik zie namelijk een Stelvio balhoofdbuis waar de "sub-stickers Record en Sport" bijgeplakt zijn....

- Bijlagen
-
- victory.jpg (273.44 KiB) 1789 keer bekeken
-
- sprinter.jpg (41.29 KiB) 1789 keer bekeken
-
- record.jpg (52.71 KiB) 1789 keer bekeken
Laatst gewijzigd door marco verbaant op 9 aug 2025, 22.05, 1 keer totaal gewijzigd.
- marco verbaant
deze dus.... MIsschien dat er daarom niet veel over is te vinden. Ze willen niet gevonden worden.... 

- Bijlagen
-
- stelvio.JPG (132.76 KiB) 1786 keer bekeken
-
Bij raceverzendhuis Limburg: Fantasie merk ' witte letters of fantasiemerk ' gele letters? 8 delige set voor 5 guldenmarco verbaant schreef: ↑9 aug 2025, 22.01Is het wel een merk...? Zijn het niet van die fraaie brave after-sales stickertjes om een overgespoten fiets mee op te leuken? Zoals het "merk" Record,
Champion, Victory etc... Ik zie namelijk een Stelvio balhoofdbuis waar de "sub-stickers Record en Sport" bijgeplakt zijn....![]()

/Marten
- marco verbaant
Dat dus, bestaat dat nog? Medio jaren 80 hield fruithandelaar Henk Wintermans er uit liefhebberij ook een "echte" profwielerploeg op na, met elk jaar een andere sub-sponsor. Zo kwamen dus achtereenvolgens: Verzendhuis Limburg, Sengers en Rogelli (van de familie Wagtmans) aan de beurt...m-gineering schreef: ↑9 aug 2025, 23.02 Bij raceverzendhuis Limburg: Fantasie merk ' witte letters of fantasiemerk ' gele letters? 8 delige set voor 5 gulden![]()

Zeker: Generic bicycle decals.marco verbaant schreef: ↑9 aug 2025, 22.01 Is het wel een merk...? Zijn het niet van die fraaie brave after-sales stickertjes om een overgespoten fiets mee op te leuken? Zoals het "merk" Record,
Champion, Victory etc... Ik zie namelijk een Stelvio balhoofdbuis waar de "sub-stickers Record en Sport" bijgeplakt zijn....![]()
Maar iemand heeft dat frame gebouwd en iemand (anders?) heeft die stickers erop geplakt. Ik ben wel benieuwd wie dat zijn geweest.
-
De trend is denk ik nu Dura-Ace stickers op carbon velgen van Alimarco verbaant schreef: ↑9 aug 2025, 23.22Dat dus, bestaat dat nog?m-gineering schreef: ↑9 aug 2025, 23.02 Bij raceverzendhuis Limburg: Fantasie merk ' witte letters of fantasiemerk ' gele letters? 8 delige set voor 5 gulden![]()
/Marten
- fietshobbyist
Stelvio
De Passo dello Stelvio (Duits: Stilfserjoch) is een op 2758 meter hoogte gelegen bergpas in de Italiaanse Alpen. De bergpas is vooral bekend vanwege wieleretappes in de Ronde van Italië. De Stelvio is een van de zwaarste beklimmingen in de wielersport vanwege de lengte en het hoogteverschil van de klim. De klim vanuit Prato Allo Stelvio kent 48 haarspeldbochten die vanaf de boomgrens (en de top) goed zichtbaar zijn ... ... De Stelviopas ligt op de grens van de Italiaanstalige provincie Sondrio en het Duitstalige Zuid-Tirol. (Wikipedia)
Merk of niet, het woord verbeeld wel een enorrrme uitdaging:
De Passo dello Stelvio (Duits: Stilfserjoch) is een op 2758 meter hoogte gelegen bergpas in de Italiaanse Alpen. De bergpas is vooral bekend vanwege wieleretappes in de Ronde van Italië. De Stelvio is een van de zwaarste beklimmingen in de wielersport vanwege de lengte en het hoogteverschil van de klim. De klim vanuit Prato Allo Stelvio kent 48 haarspeldbochten die vanaf de boomgrens (en de top) goed zichtbaar zijn ... ... De Stelviopas ligt op de grens van de Italiaanstalige provincie Sondrio en het Duitstalige Zuid-Tirol. (Wikipedia)