goedemiddag,
Ik heb op Bali een mooie oude fiets op de kop getikt met de merknaam Seagull, maar kan niets over dit merk (op internet) vinden.
Kent iemand dit merk of waar ik info kan vinden/zoeken?
Dank en groet wj
seagull fiets
seagull fiets
- Bijlagen
-
- IMG_20250829_160616832_HDR.jpg (223.94 KiB) 589 keer bekeken
-
- IMG_20250828_150619846.jpg (105.27 KiB) 589 keer bekeken
-
Re: seagull fiets
geen idee, maar zo'n 'Raleigh roadster' wordt/werd overal in het oosten (China, India) geproduceerd , en een vogelnaam was 'verplicht' (Heron, Phoenix enz)
/Marten
de vorm van het achterrek doet ook meteen denken aan China, India. Laatst postte iemand een indrukwekkend filmpje over hoe die dingen gemaakt werden...
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Leuk souveniertje. Maar zal je een vermogen kosten om hem in NL te krijgen denk ik. (Als je daar woont?)
Niet om je te ontmoedigen maar dit type fiets wordt nog steeds nieuw gemaakt in de grootste fietsen fabriek ter wereld in India. Naar Engels voorbeeld. Daar kost een nieuwe ongerekend €60.
Geen idee wat de kwaliteit van deze is. Maar het ziet lekker nostalgisch uit. En die wat lui zit die op dit soort fietsen hebt fietst heerlijk. Met je knieën tussen het stuur en er zelfs bovenuit komen.
En je kunt er ongeveer duizend eieren of 5 varkens op vervoeren als je internet plaatjes moet geloven.
Veel plezier met je aankoop. Een zoek eens op Indiase fietsen wie weet kom je het merk dan wel tegen.
Niet om je te ontmoedigen maar dit type fiets wordt nog steeds nieuw gemaakt in de grootste fietsen fabriek ter wereld in India. Naar Engels voorbeeld. Daar kost een nieuwe ongerekend €60.
Geen idee wat de kwaliteit van deze is. Maar het ziet lekker nostalgisch uit. En die wat lui zit die op dit soort fietsen hebt fietst heerlijk. Met je knieën tussen het stuur en er zelfs bovenuit komen.
En je kunt er ongeveer duizend eieren of 5 varkens op vervoeren als je internet plaatjes moet geloven.
Veel plezier met je aankoop. Een zoek eens op Indiase fietsen wie weet kom je het merk dan wel tegen.