the best cycle London works
Geplaatst: 4 nov 2025, 12.42
hoi collega's,
Ik mocht deze oude damesfiets ontvangen.
Graag wat extra info ...
Wat kan ik er over melden?
- het is blijkbaar een fiets die sinds heel lange tijd in België is (...of misschien altijd geweest is, maar dat kon ik niet van de eigenaar achterhalen want had deze zelf al lang geleden gekregen)
- balhoofdplaatje "THE BEST Cycle LONDON WORKS" ...maar wel gevezen plaatje .... : misschien er af gehaald toen de fiets -helaas- herschilderd is geweest?
- terugtraprem met Fichtel & Sachs naaf ....met inslag 51 en R -> ik zou denken dat 51 wijst op 1951, ....maar hadden ze toen nog houten velgen en houten spatborden -want ja dat heeft deze fiets-? Ook inslag D.P. tussen twee driehoekjes -> heeft dit een betekenis?
- aan de dunne platte bovenkant van de vork zou ik denken dat de fiets ouder is dan de jaren '50
- massieve koplamp merk MELAS (met aan de zijkanten gleufjes waar het licht ook doorschijnt om zichtbaar te zijn aan de zijkant)
- niet direct een ingeslagen chassisnummer gevonden
- zadel Brooks, maar of dit origineel is?
- op het achterspatbord is een logo aangebracht: letters "bVR" zou ik zeggen : zou dit een logo van de fietsenwinkel zijn? Of van de eigenaar? of .....?
- zou de dynamo origineel zijn?
- helaas is de boel overschilderd geweest, ..en ja de reflectoren en de staander zijn niet origineel
- in het voorste spatbord is er voor de vork een gaatje geboord : was dit origineel? en indien ja, waarvoor (indien niet origineel, kan ik ma indenken dat in het kader van reflectoren men ooit een vooste witte reflector heeft aangebracht ...)
Dit is m'n eerste fiets met houten elementen: hoe kan je best deze beschermen (maar zou de boel liever niet willen opschuren en terug vernissen want dan is de patine volledig weg, ne deze vind ik eigenlijk wel mooi)
Ook de jasbeschermers zijn helemaal verduurd : is er een middel om deze terug soepel te maken en te recupereren?
Alvast dank voor jullie reacties!
Denis
Ik mocht deze oude damesfiets ontvangen.
Graag wat extra info ...
Wat kan ik er over melden?
- het is blijkbaar een fiets die sinds heel lange tijd in België is (...of misschien altijd geweest is, maar dat kon ik niet van de eigenaar achterhalen want had deze zelf al lang geleden gekregen)
- balhoofdplaatje "THE BEST Cycle LONDON WORKS" ...maar wel gevezen plaatje .... : misschien er af gehaald toen de fiets -helaas- herschilderd is geweest?
- terugtraprem met Fichtel & Sachs naaf ....met inslag 51 en R -> ik zou denken dat 51 wijst op 1951, ....maar hadden ze toen nog houten velgen en houten spatborden -want ja dat heeft deze fiets-? Ook inslag D.P. tussen twee driehoekjes -> heeft dit een betekenis?
- aan de dunne platte bovenkant van de vork zou ik denken dat de fiets ouder is dan de jaren '50
- massieve koplamp merk MELAS (met aan de zijkanten gleufjes waar het licht ook doorschijnt om zichtbaar te zijn aan de zijkant)
- niet direct een ingeslagen chassisnummer gevonden
- zadel Brooks, maar of dit origineel is?
- op het achterspatbord is een logo aangebracht: letters "bVR" zou ik zeggen : zou dit een logo van de fietsenwinkel zijn? Of van de eigenaar? of .....?
- zou de dynamo origineel zijn?
- helaas is de boel overschilderd geweest, ..en ja de reflectoren en de staander zijn niet origineel
- in het voorste spatbord is er voor de vork een gaatje geboord : was dit origineel? en indien ja, waarvoor (indien niet origineel, kan ik ma indenken dat in het kader van reflectoren men ooit een vooste witte reflector heeft aangebracht ...)
Dit is m'n eerste fiets met houten elementen: hoe kan je best deze beschermen (maar zou de boel liever niet willen opschuren en terug vernissen want dan is de patine volledig weg, ne deze vind ik eigenlijk wel mooi)
Ook de jasbeschermers zijn helemaal verduurd : is er een middel om deze terug soepel te maken en te recupereren?
Alvast dank voor jullie reacties!
Denis