Foto-thema feb'26: De Vitrine

Voor alle off-topic zaken.
deraptor

Foto-thema feb'26: De Vitrine

Bericht door deraptor »

Schaamteloos kaap ik de maandelijkse rubriek van nonfixie, maar dit leek me altijd al een mooi onderwerp: de vitrine. Te zien bij bijna elke verzamelaar waar ik beland tijdens mijn strooptochten, gevuld vol met items met een verhaal. Mijn twee vitrines zijn nogal vol, maar om een paar planken uit te lichten:
1.jpg
1.jpg (303.7 KiB) 91 keer bekeken
<--- op dit plankje o.a. stukjes frame van gesloopte jaren '60 Batavus donor-sportfietsen, een Reynolds531 speldje, belastingplaatjes, een doosje met naaigerei die Batavusmedewerkers kregen als ze zoveel jaar in dienst waren, een (naar mijn mening prachtige) SR zadelpen en een heel aantal NOS Shimano commandeurs.
2.jpg
2.jpg (281.98 KiB) 91 keer bekeken
<--- o.a. Batavus schaatsen, twee 'Batavus' (made in Switserland ;) ) lampen uit begin jaren '60 in originele doos, en een minivariant van het shirt van de amateurploeg uit de jaren '80 wat als promo uitgedeeld zal zijn
3.jpg
3.jpg (278.03 KiB) 91 keer bekeken
<--- de man achter Disraeiligears zal moeten lachten om deze bescheiden verzameling, maar toch... o.a. Deore derrie en meerdere varianten van de Arabesque derrie (Shimano, SunRace, Lepper)
44.jpg
44.jpg (217.93 KiB) 91 keer bekeken
55.jpg
55.jpg (223.84 KiB) 91 keer bekeken
<--- op een andere plank ligt nog deze curiositeit. Een Shimano AX stuurpen waar je een boordcomputer in klikt voor aflezen snelheid, km's etc. Datering rond 1982; met bijbehorende AX naaf. Heb 'm nog niet zo lang dus moet daar nog even goed naar kijken :lol:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie