Raleigh Frame van 1912

Plaats reactie
Martin H.

Raleigh Frame van 1912

Bericht door Martin H. »

Beste medeverzamelaars,

heb zojuist mijn Raleigh uit 1912 op marktplaats te koop aangeboden. Het is een bijzondere fiets maar helaas te klein voor mij. Op de wielen, en ketting na is hij compleet. Er zit wel wat werk aan maar het is een mooie vroege fiets.
Omdat hij te klein is voor mij en ik met mijn studie te weinig tijd heb om er iets mee te kunnen doen hoop ik dat hij bij een liefhebber terecht komt.

Groeten, Martin
Michiel Röben

Re: Raleigh Frame van 1912

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Martin,

Dat is jammer. Je hebt me behoorlijk aangestoken met het Raleigh virus en dan ga je de fiets weer verkopen. Ik heb mijn Raleigh die ik bij de zelfde verkoper heb gekocht en die van het zelfde adres komt al een tijdje te koop staan op MP. Er heeft nog niemand op geboden. Ik hoop dat jouw Raleigh niet het zelfde lot bezegeld is als die van mij. Succes met de verkoop. Ik zou de fiets graag van je overnemen maar dan gaat de mattenklopper weer vliegen, "als u begrijpt wat ik bedoel" naar Olie B. Bommel... Als je nog een tandem wilt hebben met mooie VT set kunnen we misschien iets doen? (Oude set uit 20er jaren). Kun je samen met je vrouw rijden of met de kinderen.

Groeten Michiel ;)
Martin H.

Bericht door Martin H. »

Hallo Michiel,

sorry voor de besmetting, en ja het is jammer maar baal ervan dat hij te klein is en ik te weinig tijd heb om er iets mee te doen. Heb gewoon teveel werk met de studie en mijn gewone voltijdbaan erbij. Elke keer dat als ik de fiets zie kan ik dromen over hoe hij er uit kan komen te zien. Zeker als ik denk hoe Maarten W. oude potentiële wrakken tot pareltjes omvormt. Was vandaag aan het zoeken in mijn schuurtje en toen heb ik de beslissing genomen dat de fiets beter af is bij iemand die er liefde in stopt en er wel op kan fietsen. De gedroomde fiets zal t.z.t wel komen. Heb in ieder geval mijn Fongers Weer en Wind uit 39. Daar kan ik op fietsen. Heb teveel spullen dus ga deze zomer in ieder geval heel veel spullen uitzoeken en wegdoen. Ben ook al begonnen met mijn gereedschap aan het sorteren en ook hier moet ik eens flink in gaan ruimen. want hoeveel schaven en beitels heb ik nodig. Maar ja dat is het probleem van een verzamelaar.
Hoe is het met je boek? Moeten er nog foto's gescand worden? Die collectie groeit nog steeds en ook hier moet ik binnenkort eens een beetje gaan ruimen en keuzes maken. Eigenlijk moet ik gewoon een mooi ruim atelier waar ik al mijn spullen goed georganiseerd kwijt kan en ook nog goed kan werken aan verschillende projecten. Deze week nog maar eens een staatslot halen want die klapper staat er goed bij.

Groeten, Martin
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Martin,
Begrijp wel dat je gaat schiften in je collectie. Dat heeft iedere verzamelaar eens in de zoveel jaar. Je kijkt wat je hebt en wat je kunt missen om de verzameling naar een hoger plan. De kwaliteit wordt belangrijker. heb je die hoge fiets nog bekeken op Marktplaats? De fiets staat er weer in. Echt een hoge dubbelbuizer van rind 1925 volgens mij. Mocht je geen belangstellende vinden voor je Raleigh moeten we weer eens de koppen bij elkaar steken. probeer eerst even 2 tot 3 fietsen af te stoten. Zou het zonde vinden als de fiets voor de onderdelen gekocht zou worden. Je had toch velgen gevonden?

Wat betreft ons grote boek.
We hebben ons project even stilgelegd omdat Kaspar een boekje wilde maken over Cordang. Een wielrenner uit de 19e eeuw die grootse prestaties neerzette in de jaren voor de eerste Tour de France. Het boekje heet: De gedroomde tour. Een prachtig sober vormgegeven boekje met authentieke foto's die echt uit buitenlandse bibliotheken komen en een bevlogen verhaal over heroïsche rijders die met gangmaking dmv tandems, Quints en zelfs auto's een wedstrijd naar hun hand konden zetten. We willen dit boekje in de markt zetten in de aanloop van de Tour de France. Het was een korte snelle productie en een goede oefening in het parcours dat we moeten gaan naar de drukker en de bemiddeling via een uitgever. heel leerzaam en spannend ons eerste boek.

Nu weer op pakken voor Ons stalen ros. We hebben idd nog foto's nodig en zoeken een echte oude transportfiets of bakfiets. we hebben wel weer een aantal nieuwe pareltjes toegevoegd aan de fotocollectie van nog bestaande fietsen. Dus ja graag nog een sessie met de scanner. Als het jou een keertje uitkomt.

Groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Martin,
Ik was een paar dagen weg maar ik heb zeker belangstelling, ik stuur je een pb.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie