hoge bi
hoge bi
Ik ben benieuwd hoeveel eigenaars van hoge bi's
er in Nederland zijn, en of er interesse is om een dag te organiseren waar we elkaar met de hoge bi op een rustige plek ontmoeten om elkaars fietsen te bewonderen.
Misschien met z'n allen oefenen of leren er op te rijden,
met aan het einde van de dag een kort ritje voor wie dat wil.
Groet. Theo Overvliet
er in Nederland zijn, en of er interesse is om een dag te organiseren waar we elkaar met de hoge bi op een rustige plek ontmoeten om elkaars fietsen te bewonderen.
Misschien met z'n allen oefenen of leren er op te rijden,
met aan het einde van de dag een kort ritje voor wie dat wil.
Groet. Theo Overvliet
Re: hoge bi
Hoi Theo,
Daar hebben we weleens vaker aan gedacht, je zou het kunnen combineren met een soort hoge bi-opstapdagen voor belangstellenden.
Ik vind het een leuk idee. En hoeveel eigenaren er zijn? Ik denk dat ik een stuk of tien actieve rijders ken, maar mensen met originele oude hoge bi's zijn er natuurlijk veel meer. Vijftig? Honderd?
Maarre, prik een locatie en een datum na de zomer en ik kom wel hoor!
Ergens bij een kasteeltje met een ruim plein?
groetjes,
Maarten
Daar hebben we weleens vaker aan gedacht, je zou het kunnen combineren met een soort hoge bi-opstapdagen voor belangstellenden.
Ik vind het een leuk idee. En hoeveel eigenaren er zijn? Ik denk dat ik een stuk of tien actieve rijders ken, maar mensen met originele oude hoge bi's zijn er natuurlijk veel meer. Vijftig? Honderd?
Maarre, prik een locatie en een datum na de zomer en ik kom wel hoor!
Ergens bij een kasteeltje met een ruim plein?
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: hoge bi
Ik ben er ook bij, met de Adler (zelfbenoemd naar de eigenaren die er 5 generaties waren, familie uit Aken)
Groeten,
michiel
Groeten,
michiel

-
- Berichten: 2629
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: hoge bi
Hallo Theo ,dames en heren van het hoge wiel
Goed idee! Ik ben altijd wel te porren voor een dagje met die hele oude fietsen.
Ik ben wel benieuwd wie er nog echt toegevoegd mag worden aan de mensen die we intussen kennen als hoge bi rijders.
Er zullen best liefhebbers zijn die iets thuis hebben staan wat niet echt berijdbaar is bijvoorbeeld.
Maar voor de luitjes die het nog echt willen leren en iets rollend`s hebben staan (zoals jou broer bijvoorbeeld) is het wel echt een leuke gelegenheid. Eind zomer lijkt mij ook een geschikte tijd.
Groeten,
Maarten
Goed idee! Ik ben altijd wel te porren voor een dagje met die hele oude fietsen.
Ik ben wel benieuwd wie er nog echt toegevoegd mag worden aan de mensen die we intussen kennen als hoge bi rijders.
Er zullen best liefhebbers zijn die iets thuis hebben staan wat niet echt berijdbaar is bijvoorbeeld.
Maar voor de luitjes die het nog echt willen leren en iets rollend`s hebben staan (zoals jou broer bijvoorbeeld) is het wel echt een leuke gelegenheid. Eind zomer lijkt mij ook een geschikte tijd.
Groeten,
Maarten
Re: hoge bi
Ik doe ook graag mee. Ik oefen al een tijdje met Michiel op de 54 inch Adler. Ik stel voor om een klein behendigheidsparcoursje met wat pylonnetjes te maken voor de gevorderden. Daar hoor ik dus zeker nog niet bij...
En moeten we eigenlijk niet spreken over de Hooge Bi?
En moeten we eigenlijk niet spreken over de Hooge Bi?
-
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23
Re: hoge bi
Hoi Kaspar,
Hij lijkt dan misschien zoo groot maar hij is 52inch dus dat scheelt weer bijna 5 cm hoogte...
Michiel
Hij lijkt dan misschien zoo groot maar hij is 52inch dus dat scheelt weer bijna 5 cm hoogte...
Michiel

Re: hoge bi
Ik doe ook graag mee, als mijn tweede hoge bi klaar is neem ik ze allebei mee. Een lokatie bij utrecht lijkt me heel geschikt.
Groet theo
Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Re: hoge bi
Als de datum me goed uit komt ben ik er ook .
Re: hoge bi
Theo,
Wat misschien aardig is om deze nadruk op de Hooge Bi te zien als voorbereiding op een evenement in het kader van het feit dat het in 2015 130 jaar geleden is dat in Nederland de eerste grote afstandsrit op de Hooge Bi werd gemaakt door Pim Kiderlen. Dat was zoals bekend de rit Rotterdam-Leeuwarden. Wellicht als estafette te herhalen? Zou mooie promotie zijn. Dan kunnen we vast beginnen met oefenen!
Wat misschien aardig is om deze nadruk op de Hooge Bi te zien als voorbereiding op een evenement in het kader van het feit dat het in 2015 130 jaar geleden is dat in Nederland de eerste grote afstandsrit op de Hooge Bi werd gemaakt door Pim Kiderlen. Dat was zoals bekend de rit Rotterdam-Leeuwarden. Wellicht als estafette te herhalen? Zou mooie promotie zijn. Dan kunnen we vast beginnen met oefenen!
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: hoge bi
hallo allemaal,
Zelf zal ik er niet op klimmen. Maar heb er veel respect voor degene die het wel doet. En zal ook zeker toeschouwer zijn.
Kortgeleden had ik het genoegen, om met Elsie en Tony Huntington, wat uitgebreider over onze hobby te spreken. Daar kwam ook de Hoge Bi ter sprake. Tony is gewoon om tochten van meer dan 70 mijl te maken op de hoge bi. Zulke afstanden in Engeland ga je enorme stukken Down Hill. Dit bracht het gesprek al gauw op de remmen. Tony stelde dat de back-wheel-brake de meest belangrijkste rem is. En hittebestendige rubber hakken aan je schoenen. Deze zijn de remblokken. Werking is als volgd, bij noodstop of down-hill ga je op je hak strak tegen achtervork, op het achterwiel, staan. Je gewicht is de remkracht. Deze kennis was nieuw voor mij.
Groet,
Zelf zal ik er niet op klimmen. Maar heb er veel respect voor degene die het wel doet. En zal ook zeker toeschouwer zijn.
Kortgeleden had ik het genoegen, om met Elsie en Tony Huntington, wat uitgebreider over onze hobby te spreken. Daar kwam ook de Hoge Bi ter sprake. Tony is gewoon om tochten van meer dan 70 mijl te maken op de hoge bi. Zulke afstanden in Engeland ga je enorme stukken Down Hill. Dit bracht het gesprek al gauw op de remmen. Tony stelde dat de back-wheel-brake de meest belangrijkste rem is. En hittebestendige rubber hakken aan je schoenen. Deze zijn de remblokken. Werking is als volgd, bij noodstop of down-hill ga je op je hak strak tegen achtervork, op het achterwiel, staan. Je gewicht is de remkracht. Deze kennis was nieuw voor mij.
Groet,
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe