Mijn vrouw en ik hebben een leuke "bakkers=fiets" op de kop getikt via marktplaats voor onze zoon om op en neer naar school te fietsen. We hebben zelf weinig tot geen verstand van fietsen maar daar meneer graag een grote "bagage-drager" voorop wilde hebben voldeed deze aan de omschrijving.
Daar de fiest enkele gebreken had waaronder twee lekke banden, poreuze buitenbanden en kapotte mand, besloot ik om mijn zoon te vragen hoe hij de fiets graag wilde hebben. "Matzwart" was zijn antwoord en de rest maakte hem niet zoveel uit. "O,ja ik wil zo'n Heinekenkratje voorop" kwam er nog achteraan.
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zag bij het schoonmaken de ene schat na de andere. Om een voorbeeld te geven zo waren alle bouten voor de moeren met een revetje afgewerk en de bedrading voor het achterlicht liep door een omgevouwen spatbord heen.
Na het verweideren van de resoluut opgekalkte zwarte verf kwam er een koper kleurig schild van Gazelle naar boven. Dit trok extra mijn interesse daar de naam Andre Vlaanderen erin stond. Na een snelle zoekslag op het internet kwam ik op deze site en zag dat er hier echte liefhebbers waren.
Nu voordat ik iets moois in mijn handen heb en dit voor de liefhebben ga verpesten wil ik aan u vragen of u mij antwoord kunt geven op deze vraag. Is dit een oudere fiets die het verdient op opgeknapt te worden door een echte liefhebber?
Ik las al elders dat een framenummer veel verteld maar kan niets terug vinden middels het internet. Het nummer is 929787 het is slecht te lezen. Ik zal kijken of ik hierbij een foto kan plaatsen van het framenummer.
Mocht het zo zijn dat dit daadwerkelijk iets is voor de liefhebber dan zal ik direct stoppen met mijn geklungel aan de fiets en het aan de experts overlaten.

Ik zie uw reacties graag tegemoet, alvast een fijne avond verder.
Groet, Chris.