Een leuke fiets om te zien, wellicht mooier in het echt dan de foto's op marktplaats deden verwachten.

De fiets is volgens mij origineel gelakt in een donker zeg maar leger groen aangezien de transfers over deze laag zitten.

Op het voorrekje (ook origineel Phoenix) is weinig tot geen lak te ontdekken. Hij is wel mooi getekend door het weer en de planten waar hij wellicht tussen gestaan heeft.

Het framenummer is wat raar aangezien er een vijfer verkeerd om staat en de 0 een aanhangsel heeft gekregen.
Het balhoofd word gesierd met een 'nieuw' balhoofd plaatje, waarnaar ik zou denken dat de fiets (samen met het aanwezige framenummer) ergens eind jaren 50, begin jaren 60 zou moeten zijn. Maar als iemand hier een duidelijker jaartal voor heeft hoor ik het graag.

Zowel de band als de velg voor zijn in zwaar gehavende staat.
De velg heeft een stuk waar nouwelijks lak te bekennen heeft waarschijnlijk van het stil staan en de band heeft een vreselijke scheur waar ik dan ook een nieuwe voor moet gaan zoeken.

De achter en voornaaf lijken mij origineel. Er zit ongeveer een kwart centimeter speling op de achternaaf, hier staat een F op waarna hij me van 1963 lijkt.

Op het achterspatbord zit een Spanninga 7 lampje, deze zou origineel kunnen zijn, op een zelfde fiets op marktplaats zit een groter mij wat logischer ogent lampje, is deze origineel?

De kettingkast lijkt mij origineel, de cranks en pedalen zijn vreselijk krom maar wel compleet, dus die krijg ik wel goed!

Het zadel heeft mij gevraagd om een nieuw stuk leder dus ik ga thuis even een dekje zoeken!

De handvatten doen mij een beetje verbazen, ik heb geen idee wat er op hoort maar ik vind dit niet zo prettig fietsen.

En hieruit volgt mijn verlanglijstje voor deze fiets:
Transport banden 28 1 3/4
Er zitten nu Vredestein Transport Extra Zwaar banden op maar die houden het niet lang meer.
Een juiste verlichtingsset die geheel klopt met de leeftijd.
Handvatten die wat meer comfort bieden dan de handvatten die er nu op zitten maar die wel origineel gemonteerd zouden kunnen zijn
Hier is de fiets die ik op Marktplaats zag die veel gelijkenissen vertoond:
http://link.marktplaats.nl/685018046