Deze fiets wordt dagelijks gebruikt en ik zie hem elke week bij de sportclub in Tilburg staan.
Ik zie celluloid op het stuur, Belgische details als de voorvork, en laag framenummer (217) op het balhoofd en bekende standaard-transfers die fietsenmakers gebruikten als ze een fiets opnieuw moffelden.
De fiets is niet van mij en ik heb er geen belang bij, maar wie ziet iets bekends aan deze mystery bike?
Leeftijd, fabriek? Misschien zit de eigenaar wel op dit forum!?
Gezien op straat: mystery bike
Gezien op straat: mystery bike
- Bijlagen
-
- IMAG0211.jpg (116.38 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0217.jpg (69.52 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0221.jpg (124.16 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0213.jpg (105.21 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0208.jpg (81.88 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0212.jpg (86.3 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0210.jpg (193.21 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0209.jpg (124.75 KiB) 4666 keer bekeken
-
- IMAG0206.jpg (150.26 KiB) 4666 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Gezien op straat: mystery bike
Niemand iets te zeggen over dit fietsje??
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Hoi Maarten,
Ik heb er inderdaad niet zo veel over te zeggen behalve dat ik het een leuke fiets vind.
De twee 'mannetjes' tussen de rechte en de kromme werd door niet zoveel merken toegepast, toch?
Burgers en nog wat
Ik meen te zien dat de padden in de voorvork gesoldeerd zijn. Misschien dat daar ook iets uit af te leiden valt.
De koplamp is van TMI.
Het achterwiel lijkt me niet origineel maar er het is wel weer leuk dat er iemand de moeite heeft genomen om het ding weer op te knappen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik heb er inderdaad niet zo veel over te zeggen behalve dat ik het een leuke fiets vind.
De twee 'mannetjes' tussen de rechte en de kromme werd door niet zoveel merken toegepast, toch?
Burgers en nog wat

Ik meen te zien dat de padden in de voorvork gesoldeerd zijn. Misschien dat daar ook iets uit af te leiden valt.
De koplamp is van TMI.
Het achterwiel lijkt me niet origineel maar er het is wel weer leuk dat er iemand de moeite heeft genomen om het ding weer op te knappen.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
-
maartenB schreef:Niemand iets te zeggen over dit fietsje??
Zie hem (haar?) nu pas, en het lijkt me een Lydia, Belgisch inderdaad.
(Met héél veel after market parts, zoals Charles ook al zag... Al die tijd liefdevol onderhouden: kan, mag!)
Hij lijkt als twee druppels water op dat karretje dat Loes uit Antwerpen onlangs hier heeft gepresenteerd, qua bouw dan, want die van Loes is opgeknapt en gerestyled:
viewtopic.php?f=45&t=1278
Alles wijst er op dat dat eveneens een Lydia is, al weet ik er verder ook niet veel meer van.