geen parade voor de ANWB

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
petervanbruggen

geen parade voor de ANWB

Bericht door petervanbruggen »

Beste leden van de oude fiets,

Op 29 juli j.l. ontving ik e-post van Otto Beaujon met daarin een oproep tot deelname aan een parade van historische fietsen op 10 september a.s.. Dit ter opluistering van een internationaal congres van de FIA (internationale federatie van automobielclubs)

Ik ben tegen deelname aan deze parade.

De ANWB, ooit opgericht als bond voor wielrijders, is een belangenvereniging die in de eerste plaats opkomt voor automobilisten. Daar is niets mis mee maar het gaat wel om automobiliteit. Kortom de ANWB is een autoclub en daar past geen fietsparade bij wel een autoparade.

De Fietsersbond heette ooit ENFB (Enige Nederlandse Fietsers Bond). De ANWB heeft in der tijd hemel en aarde bewogen om die naamgeving via de rechter te verbieden. Het ze nog gelukt ook. Dit heet "oud zeer".

mvg, peter van bruggen
wimjansen

Re: geen parade voor de ANWB

Bericht door wimjansen »

Beste Peter en andere gelijkgestemden,
Ik kan me deze reactie goed voorstellen. Het credo: "beter Écht dan Algemeen" ligt me nog vers in het geheugen. Toch denk ik dat zo'n principieel standpunt niemand voordeel brengt. De belangenlobby van de auto heeft de maatschappij in z'n greep gekregen (ikzelf heb er zelfs ook een). Totdat de wal het schip keert en milieu- en brandstofcrises het publiek weer op de fiets brengen is dit een realiteit. Laat ons niet ommezien in wrok maar genieten van het gezonde fietsen en dat in vreugde delen met al die benzinesnuivers. Misschien zetten ze het autoverkeer wel even stil....

Groet van Wim
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie