Sinds begin dit jaar ben ik bezig met de restauratie/ombouw van een Fongers H60 uit 1936.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik 'm in oude staat terugbreng of 'm een 'modern' jasje geef (m.n. vanwege de vele niet originele onderdelen). Wat de fiets een beetje bijzonder maakt is dat hij een keer terug is geweest naar de fabriek. Ik heb wat lak weggehaald en stuitte daarbij op de oude lak en biezen.
Hoe dan ook, voor mijn project ben ik op zoek naar vervangende conussen voor de trapas en een kapje voor het vorkkroonstuk.
De trapas lijkt een standaardas van Fongers te zijn (lengte 132,8 mm). Ik zoek ook nog de platte borgmoer die links tegen de conus is aangedraaid (niet op de foto). Het kapje mist een stuk. Wie kan me helpen met vervangende onderdelen of eventuele tips?
Ik heb ook 2 vragen (pure nieuwsgierigheid

- het framenummer van de fiets is 36107-2. Enig idee wat die 2 betekent? Heeft dit te maken met de terugkeer naar de fabriek?
- in een aantal onderdelen (trapas, balhoofdstel, cranks) is een '6' (of '9') geslagen. Heeft dit iets te maken met het productiejaar (immers 1936)?
Dank!