ook even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Dre1979

ook even voorstellen

Bericht door Dre1979 »

Mijn naam is André Visser, woon in Leeuwarden en ben 34 jaar.

Vroeger ooit eens een oude gazelle damesfiets (model weduwe) opgeknapt, en deze in de jaren daarna ook weer voledig afgereden :oops: 3 jaar geleden een oude beachcruiser voledig gestript en weer opgebouwd. Helaas zijn dit vrij kleine frames, en met mijn 2m lengte was deze fiets geen succes, en uiteindelijk maar aan een van mijn neefjes geschonken. Mijn wens ging al enige tijd uit naar een dikke zware oude fiets, en dan kom je al snel uit bij een transporter. Na enige tijd de nodige info te hebben vergaard hier en op transportfiets.net heb ik vorige week de stoute schoenen aan getrokken, en een oude Burgers transportfiets uit 1956 aangeschaft. De bedoeling is om de fiets technisch te restaureren, en cosmetisch zoveel mogelijk te conserveren.
maartenB

Re: ook even voorstellen

Bericht door maartenB »

Nou succes met je project. En met je rug en knieen natuurlijk, want ik ben ook bijna 2 meter maar een transportfiets is dus juist NIET de fiets waar je als lange man op wilt rijden.
Toerfietsen van 65-75 cm framehoogte, daarentegen ... :D

Nee ik zit maar wat te zieken, ik hoop dat je er lekker op kunt rijden en dat mensen hier en op Transportfiets.net je goede tips kunnen geven.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

Inderdaad een punt dat een grotere fiets waarschijnlijk beter fietst, maar mijn lievelingsfietsen zijn niet allemaal heel hoog, je kan best 10 cm lager zitten als je de fiets niet zoveel voor snelheid gaat gebruiken zonder last te krijgen van je kuiten en dergelijke.
Ik heb zelf een fiets voor dagelijks gebruik met een 65cm frame maar met mijn 1.90 is dat prachtig!
Zo nu en dan staan er prachtige fietsen te koop met mooie hoogte, wellicht leuk om daar eens naar te kijken!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Dre1979

Bericht door Dre1979 »

Klopt helemaal, maar de transportfiets die ik nu heb heeft een framehoogte (hart trapas tot b.k. zadelbuis) van 61cm, en dit is voor zover ik weet voor transport fietsen redelijk groot.

Ik zal de fiets hoofdzakelijk gaan gebruiken voor ritjes in de stad, en af toe eens een tochtje van max 30km, dus ik denk dat ik minamaal last ga krijgen van het kleinere frame. Mochten er in de toekomst meer en langere tochten gefietst gaan worden dan is een grote tour of racefiets inderdaad wel wenselijk.
maartenB

Bericht door maartenB »

61 cm. is lekker hoog voor een transportfiets hoor. Plaats je nog eens wat foto's?

groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Dre1979

Bericht door Dre1979 »

Bij deze, dit is dus mijn komende project

Afbeelding
Afbeelding

En dit is de cruiser die ik een paar jaar geleden heb opgeknapt

Afbeelding

Als ik de transportfiets klaar heb zal ik wel even een topic aanmaken met daarin een beknopt verslag van de verrichte werkzaamheden.
Plaats reactie