Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
joostsnoep

Even voorstellen

Bericht door joostsnoep »

Vandaag lid geworden van de Historische Rijwielevereniging "De oude fiets". Twee personen Theo de Kogel en Hans van de Stouwe hebben me enthousiast gemaakt voor de club en de discussie op het forum over mijn oude fiets " Welk merk hoge bi is dit?", aanvankelijk begonnen door Theo de Kogel, heeft de doorslag gegeven. Inmiddels zijn er al veel reacties geweest op de vraag.
Waarschijnlijk heb ik dus een CMC 'Gentleman's Roadster' uit 1877. De fiets is, voor zover ik weet, altijd in het bezit van onze familie geweest en heeft jarenlang op een zolder van een pakhuis in Middelburg gestaan. Als scholier ben ik er nog een keer mee naar school gereden bij het behalen van mijn eindexamen (toen was de fiets al in een zeer matige staat). Enfin, de restauratie-fase is aangebroken en Hans van de Stouwe heeft de leiding en ik pruts wat mee aan de zijlijn.
Wie ben ik?
Joost Snoep, woonachtig in Heino (de Hoge Kampen 11, 8141VL), 68 jaar, getrouwd, 3 kinderen en 6 kleinkinderen. Van oorsprong dierenarts, (uitsluitend rundvee) en als zodanig nog wel werkzaam in het buitenland als consultant om (grote) melkvee bedrijven te adviseren.
T.z.t. hoop ik een keer mijn hoge bi te showen op een "hoge bi" bijeenkomst.
Indien er vragen zijn kunt u mij altijd mailen of bellen (06 53 33 75 60).
Ik hoop dat de technische gegevens van mijn fiets (zie forum) kunnen bijdragen tot gemeenschappelijke kennis voor de forumleden.
Met vriendelijke groet,
Joost Snoep
Michiel Röben

Re: Even voorstellen

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Joost,
Welkom bij de "club". Je zult wel merken dat we redelijke freaks zijn als het onze stalen rossen betreft. Zelf bezit ik ook een CMC kloon die ik gemakshalve maar een Adler gedoopt heb naar de familie die hem vanaf de opbouw, die bet overgrotvader waarschijnlijk zelf heeft gedaan, 5 generaties in bezit gehad heeft. Op de hoge bi meeting zal ik deze ook meenemen.

groeten van een bevlogen hoge bi beginner,

Michiel ;)
Plaats reactie