Hoge bi meeting Haastrecht

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.
theodorus

Hoge Bi dag 29 september

Bericht door theodorus »

Ik breng het nog maar een keer onder de aandacht.
Er hebben zich al 13 personen samen met 15 hoge bi,s
aan gemeld volgens mij zijn er nog nooit zoveel nederlanders
met hun hoge bi bij elkaar geweest,maar er zijn er meer en jullie kunnen je nog aanmelden.
dus heb je een orginele hoge bi meld je aan.
ook niet leden zijn welkom.
voor aan melden kijk evenementen kalender.
Theo.
Maarten Waarlé

Re: Hoge Bi dag 29 september

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Theo,

Ik kom ook, maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik zag in de aankondiging twee tijden staan; 10 uur s`ochtens en 1 uur s`middags. Wat zullen we er mee doen?

Groeten,
Maarten
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Theodorus,

Geweldig dat het toch nog lukt om een behoorlijke hoeveelheid van deze statige hoge bi's bij een te brengen. Positief dus. Misschien komt Irene ook mee. Zij stapte zo makkelijk op. Maar ik moet haar nog overhalen om mee te gaan.

Ik denk dat het een hele leuke dag wordt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd...

Groeten,
Michiel ;)
dekuif

Bericht door dekuif »

Hoi Theo,

Mooi werk, heb je goed voor elkaar ,kan niet wachten tot zondag.
Mijn haar gaat er al van naar voren staan.
Zoveel Bi-en bij elkaar.
Tot zondag

Groet,

Kuif
maartenB

Bericht door maartenB »

Helemaal geweldige meeting vandaag, 20 hoge bi's bij elkaar. Goede stemming, alleen heel sneu voor Michiel die wat problemen had ...

Ik heb van alle deelnemers portretten gemaakt, mocht je die willen hebben, stuur me een mail en dan komt de foto naar je toe!
groet,
Maarten
Bijlagen
Theo met zijn project - wordt mooi!!
Theo met zijn project - wordt mooi!!
IMG_9433.jpg (191.82 KiB) 8827 keer bekeken
Nol krijgt fietsles
Nol krijgt fietsles
IMG_9383.jpg (298.82 KiB) 8827 keer bekeken
allemaal bij elkaar
allemaal bij elkaar
IMG_9399.jpg (306.16 KiB) 8827 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Nicolas

Bericht door Nicolas »

Ben al een tijdje niet op het forum geweest, las wat over de pech van Michiel, maar lees niets meer over zijn boek,waarvoor ik mij ingeschreven had?
Michiel Röben

Hoge bi meeting Haastrecht

Hallo Forum leden,
Dat was me m'n dagje wel vandaag.

Ik wilde al niet op tijd komen, dingen vergeten, te laat weg en bij aankomst liepen de enthousiaste bi bezitters me al tegemoet op het belendende fietspad terwijl ik nog 2 km moest rijden naar de boerderij van de broer en schoonzus van Theo. Snel de hoge bi afgeladen bij het oefenlaantje en de auto gestald bij de buren die hun terrein beschikbaar hadden gesteld voor de auto's van de leden van onze vereniging.

Aangekomen bij de oefenstrip merkte ik al wel dat er een straffe wind stond die me parten speelde maar eerst was er nog een gezellige bijeenkomst in de prachtige 18e eeuwse boerderij en onze fietsen stonden mooi op de verbouwde deel heel fotogeniek te zijn.

Na de koffie met gebak, jawel ik heb het opgegeten ondanks mijn pogingen dat niet te doen maar bezweken voor het lekkers, gingen we met zijn allen op de foto achter de boerderij.

Na een half uurtje stapten we op de hoge bi's voor een tochtje naar Oudewater waar we te gast zouden zijn van Otto Beaujon die een prachtige verzameling op zolder van zijn al even prachtige 17e eeuwse stadswoning heeft staan.

Ik ben er nooit gekomen... Op de eerste meters van het fietspad moesten we over een taluutje maar de wind blies me letterlijk van de sokken.
Ik probeerde te corrigeren maar de wind had zijn werk al gedaan. Ik ging langzaam een taluut af dat 30 cm lager eindigde op de doorgaande rijweg richting Oudewater. Ik was beducht op een header en ging achterover hangen om de klap op te vangen. Het ging redelijk goed met een zijdelingse val voor deze keer eens niet opgevangen op mijn arm. Na op gestaan te zijn een stukje gelopen over het fietspad ( de schrik zat er nog wel in) het pad rechtsaf waar we onze weg zouden vervolgen naar Otto. Het opstappen ging prima maar ik voelde iets raars. Mijn linker pedaal begon te schuiven. De moer die de pedaal op de as moest houden was verdwenen. Ik heb nog geprobeerd door te fietsen maar dat ging echt niet meer.

Terug naar de boerderij dan maar en dan even denken wat te doen.
De broer van Theo ontmoette ik op het pad achter de boerderij en hij vroeg wat er aan de hand was. Ik legde hem uit wat er mis was en hij kwam met een bakje vol oude moeren aanzetten waarvan er een heel mooi paste. Mooi verroest net zo als het frame ooit was. Thuis de moer gepolijst en hij past prima bij de hoge bi alsof hij er altijd aan heeft gezeten. een gelukje dus...

Theo had nog een paar mooie hoge oude herenschoenen voor me mee genomen die ik heb opgehaald en ik ben naar huis gegaan. De collectie van Otto ken ik al en ik zag er tegen op op onbekend terrein in mijn eentje te gaan rijden na mijn ervaring daarvoor.

Onderweg nog een bijna ongeluk gehad met een idioot op een motor die met 180 (leek zo hard) een auto inhaalde net na een bocht en ineens voor mijn auto belandde. Dat ging maar net goed. omdat het zo rete snel ging had ik niet eens tijd te remmen en brroemm weg was ie weer. Onbegrijpelijk dat mensen zo rijden.

Een memorabele dag met hoogte en diepte punten. Ik was blij heel thuis aan te komen.

Theo en familie bedankt voor het gastvrije onthaal en graag weer een keer maar dan zonder die wind.

Groeten,
Michiel ;)
Michiel Röben

Hai Nicolas,
Geen zorgen hoor... Dat boek komt er gegarandeerd. We zijn druk bezig maar soms lukt het niet om de vaart er in te houden. We zijn flink op stoom maar moeten nog van verschillende kanten copy krijgen. Iedereen wordt op de hoogte gehouden.

Michiel ;)
Maarten Waarlé

Re: Hoge bi meeting Haastrecht

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha Michiel,

Dat was me een dag wel inderdaad.
Ik reed achter je en zag een en ander gebeuren.
Toch vond ik dat je als een volleerd acrobaat van je fiets viel.
Ik had bijna zo iets van '' hee doe dat nog eens voor''
Ik zag dat je het prima doorstaan had en jammer dan dat je daar na je pedaalmoer verliest.
Overigens een geweldige dag; complimenten
voor Theo en familie!!

Groet,
Maarten
Kaspar

Re: Hoge bi meeting Haastrecht

Bericht door Kaspar »

Het hele gezelschap met hun bi's op het erf van de familie Overvliet! Let op de schaduw van de wielen!
image.jpg
image.jpg (129.26 KiB) 8789 keer bekeken
Plaats reactie