Groeten uit Amsterdam
Groeten uit Amsterdam
Hallo, ik dacht misschien een goed moment om mezelf te introduceren. Mijn naam is Ton en sinds 8 jaar fiets ik dagelijks op mijn transportfiets (vooroorlogse Gazelle) voor woon-werkverkeer in Amsterdam. Na iedere strooizout-periode trek ik de fiets bijna helemaal uit elkaar voor een flinke onderhoudsbeurt. Ik ben opgevoed met de gedachte dat techniek altijd goed moet werken en dat je onderhoud zoveel mogelijk zelf moet kunnen uitvoeren. In dit leerproces heb ik dus heel wat kogeltjes in mijn handen gehad, lakdoek gespannen, wielen opnieuw gespaakt, etc. Ontzettend leuk om dit allemaal zelf uit te vinden, met hulp en advies van het internet natuurlijk. Toch heb ik in al mijn enthousiasme de afgelopen jaren wat te vaak de originaliteit van de fiets verlaten (poedercoating, lakdoek, nieuwe trapas en voorvork, etc.). Achteraf heb ik daar wel spijt van. Maar nu ik sinds kort een halve vergelijkbare transportfiets op de kopt heb getikt die nog in betere originele staat is, zie ik kans om mijn leven te beteren
Ik ben dus maar meteen lid geworden van jullie forum, om de noodzakelijke kennis op te doen en te sparren over eventuele uitdagingen waar ik tegenaan ga lopen. Waar mogelijk zal ik zelf ook een bijdrage leveren.

Re: Groeten uit Amsterdam
dag Ton en welkom op het forum.
Boeiend verhaal breng je daar en ik denk dat ieder forumlid zich er wel wat in kan terugvinden.
Groeten,
Ed.
Boeiend verhaal breng je daar en ik denk dat ieder forumlid zich er wel wat in kan terugvinden.
Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen