Ik heb vandaag een aantal koplampen en dynamo's gekregen en ben benieuwd of iemand mij de (min of meer) exacte leeftijden kan vertellen.
1. Koplamp VT
2. Koplamp Nordlicht
(lamphaak is niet origineel)
3. Koplamp Rubcon met schakelaar
4. Dynamo, merk: ?
Op zijkant staat 14092 ingeslagen.
5. Dynamo, merk: ?
Er zit een plaatje op, maar dat is niet meer leesbaar
6. Dynamo Zurla Junior
7. Dynamo Bosch
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen, dank!
Groet, Sandra
Hoe oud zijn deze lampen en dynamo's?
-
Re: Hoe oud zijn deze lampen en dynamo's?
Hallo Sandra,
Niet alle verlichting is me bekend maar ik heb wel wat advertenties van de VT en de Nordlicht lampen.
Onderstaand een EMPO advertentie met nordlicht verlichting uitgebracht onder eigen naam
In het zelfde blad staat ook een advertentie van Nordlicht zelf.
Hieronder een advertentie uit 1932 met daarin de V.T.lamp.
Nieuw slaat in dit geval op de dynamo. De lamp werd ook al eerder geproduceerd en in het jaar na deze advertentie is ook de lamp veranderd. 1932 kan dus best het laatste productie jaar van de bekende V.T.lamp zijn. Overigens zo als nordlicht ook een Zwitserse lamp De naam .V.T. is een nederlandse importeurs toevoeging.
Groeten,
Maarten
Niet alle verlichting is me bekend maar ik heb wel wat advertenties van de VT en de Nordlicht lampen.
Onderstaand een EMPO advertentie met nordlicht verlichting uitgebracht onder eigen naam
In het zelfde blad staat ook een advertentie van Nordlicht zelf.
Hieronder een advertentie uit 1932 met daarin de V.T.lamp.
Nieuw slaat in dit geval op de dynamo. De lamp werd ook al eerder geproduceerd en in het jaar na deze advertentie is ook de lamp veranderd. 1932 kan dus best het laatste productie jaar van de bekende V.T.lamp zijn. Overigens zo als nordlicht ook een Zwitserse lamp De naam .V.T. is een nederlandse importeurs toevoeging.
Groeten,
Maarten
Re: Hoe oud zijn deze lampen en dynamo's?
Dank Maarten.
Weet iemand nog iets over de andere lampen en dynamo's?
Weet iemand nog iets over de andere lampen en dynamo's?