vredestein banden

Plaats reactie
Stakkes

vredestein banden

Bericht door Stakkes »

goedeavond,

ik ben op zoek naar 2 nieuwe buiten banden voor mijn oude royal nord van 1957. het gaat om 2 buitenbanden van het merk vredestein, er staat duidelijk vredestein fabrikaat op de buitenbanden als iemand mij kan helpen voor een goede prijs want ik ben nog student zou ik hem zeer dankbaar zijn. ik woon wel in België.

vriendelijke groeten
Stakkes
Bijlagen
achterwiel
achterwiel
549200_721646614520828_1124147133_n.jpg (83.89 KiB) 6556 keer bekeken
voorwiel
voorwiel
photo.php.jpg (17.13 KiB) 6556 keer bekeken
asterduc

Re: vredestein banden

Bericht door asterduc »

Stakkes,
je kunt er best de bandenmaat bij zetten, anders ga je weinig responce krijgen vrees ik.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

denk dat ik nog een gebruikte 28 x 1,5/8 heb liggen. niet gescheurd. maar dit zijn wel banden uit de jaren 70 weet niet of je dat weet? denk dat witte banden meer bij je fiets zullen horen
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Stakkes

Bericht door Stakkes »

Elibert van Dalen schreef:denk dat ik nog een gebruikte 28 x 1,5/8 heb liggen. niet gescheurd. maar dit zijn wel banden uit de jaren 70 weet niet of je dat weet? denk dat witte banden meer bij je fiets zullen horen
ja deze banden zitten er nu op dus ik weet niet welek banden in die tijd werden gebruikt. ik ben nog maar recent geinteresseerd in het restaureren van fietsen.
Stakkes

Bericht door Stakkes »

asterduc schreef:Stakkes,
je kunt er best de bandenmaat bij zetten, anders ga je weinig responce krijgen vrees ik.
de bandenmaat is 28 X 1 5/8. sorry dit was met snel te zijn
asterduc

Bericht door asterduc »

28 x 1 5/8, dat is dan een ETRTO 44-622 of voor belgische landgenoten een 700x42C

... tenzij ...

er nog een derde maat achter staat, zoals 28 x 1 5/8 x 1 3/8 (die combinatie is volgens mij het meest gebruikt). Dat zou dan een 37-622 zijn (700x35C) en veel eenvoudiger te vinden als Vredestein band.

In beige uitvoering heb ik die wel liggen.
Stakkes

Bericht door Stakkes »

asterduc schreef:28 x 1 5/8, dat is dan een ETRTO 44-622 of voor belgische landgenoten een 700x42C

... tenzij ...

er nog een derde maat achter staat, zoals 28 x 1 5/8 x 1 3/8 (die combinatie is volgens mij het meest gebruikt). Dat zou dan een 37-622 zijn (700x35C) en veel eenvoudiger te vinden als Vredestein band.

In beige uitvoering heb ik die wel liggen.
ik ben juist buiten gaan kijken naar mijn fiets en er stond wel degelijk 28 x 1 5/8 x 1 3/8. maar volgens Elibert van dalen passen witte banden beter in deze tijd? dus ik weet het niet goed?!
asterduc

Bericht door asterduc »

het hangt een beetje van de fiets af denk ik, of je wit, beige, wit zwart, bruin zwart, spek of een andere combinatie had.

Hoedanook, een setje beige Vredestein (zonder reflectie) in die maat kan ik eventueel bezorgen.
Het is een populaire maat, dus je zult nog wel andere kleurcombinaties vinden, zelfs nieuwe, zoals Kenda, die worden regelmatig zonder reflectie aangeboden en zijn ontzettend gunstig in prijs.
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

wat ed aangeeft wat kleur zou ik er dan eerder opzetten. past zoiezo beter voor die tijd dan de bruin zwart combi.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Stakkes

Bericht door Stakkes »

Elibert van Dalen schreef:wat ed aangeeft wat kleur zou ik er dan eerder opzetten. past zoiezo beter voor die tijd dan de bruin zwart combi.
sorry maar ik snap het niet zo goed welke kleur vindt u beter passen?
Plaats reactie