Hoe oud is een Gazelle met nummer 32147 ?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Arnoud

Hoe oud is een Gazelle met nummer 32147 ?

Bericht door Arnoud »

Mijn dochter heeft een fiets opgeknapt die nog van haar grootmoeder en misschien zelfs van haar overgrootmoeder is geweest. Het nummer onder het zadel is 32147. Ik kan niet goed vaststellen of er eventueel nog een 7 voorgestaan heeft. Ik weet zeker dat hij van voor WO-II dateert. Groet, Arnoud
Bijlagen
Gazelle_32147.jpg
Gazelle_32147.jpg (69.66 KiB) 2623 keer bekeken
Elibert van Dalen

Re: Hoe oud is een Gazelle met nummer 32147 ?

Bericht door Elibert van Dalen »

als ik goed kijk. lijkt er nog een cijfer voor te staan? misschien een 7 inderdaad.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
maartenB

Re: Hoe oud is een Gazelle met nummer 32147 ?

Bericht door maartenB »

Leuk hoor, dat je dochter zo'n oude fiets opknapt!

Je zou wellicht nog wat detailfotos moeten plaatsen van bijv. de naven, de trapas, het stuur, het achterrek - als die tenminste nog origineel zijn. Ook een detailfoto van het koperen balhoofdplaatje van Gazelle kan heel wat vertellen.
Of dat framenummer écht goed lezen. Er staat zeker iets voor: het is namelijk geen fiets van voor 1910.
Als het een 7 is, wat ik waarschijnlijk vind, is de fiets van 1948: net na de oorlog dus.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie