linkse borgmoer Fongers trap as 1940 gezocht help!
-
linkse borgmoer Fongers trap as 1940 gezocht help!
Hallo mannen en vrouwen, jongens en meisjes van de oudefietsen
Voor een Fongers damesfiets uit 1940 zoek ik een borgmoer, links draad , 22 of misschien 24 gangen, in ieder geval zoals op de foto. De andere delen zien er gelukkig nog pico bello uit. Is dit redelijk uniek, of kan ik hier, zij het met of zonder enige aanpassingen, aan komen?
Om het zelf te maken schijnt vrij lastig te zijn omdat niet iedereen links fijn draad kan snijden.
wie kan mij helpen hier enig licht op te werpen?
Voor een Fongers damesfiets uit 1940 zoek ik een borgmoer, links draad , 22 of misschien 24 gangen, in ieder geval zoals op de foto. De andere delen zien er gelukkig nog pico bello uit. Is dit redelijk uniek, of kan ik hier, zij het met of zonder enige aanpassingen, aan komen?
Om het zelf te maken schijnt vrij lastig te zijn omdat niet iedereen links fijn draad kan snijden.
wie kan mij helpen hier enig licht op te werpen?
- Bijlagen
-
- _2090068.jpg (272.24 KiB) 6669 keer bekeken
Re: linkse borgmoer Fongers trap as 1940 gezocht help!
Mogelijk dat ik je hier aan kan helpen.
Ik zal vanavond eens door mijn reserve spullen snuffelen. In de spullen zit in ieder geval een gedemonteerde Fongers damesfiets uit 1941. Een linkse borgmoer zou er dus tussen moeten zitten.
Groet, Jasper
Ik zal vanavond eens door mijn reserve spullen snuffelen. In de spullen zit in ieder geval een gedemonteerde Fongers damesfiets uit 1941. Een linkse borgmoer zou er dus tussen moeten zitten.
Groet, Jasper
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gevonden! De as komt 'vers' uit de fiets dus moet nog wel even schoongemaakt worden.
Op voorwaarde dat je lid bent/wordt van de vereniging kun je de as + borgmoer zo van me krijgen. Je zou me in dat geval een PB kunnen sturen dan wisselen we even wat gegevens uit.
Ik woon zelf in omgeving Utrecht, als het niet te ver is kan ik hem zelfs wel even komen brengen.
Op voorwaarde dat je lid bent/wordt van de vereniging kun je de as + borgmoer zo van me krijgen. Je zou me in dat geval een PB kunnen sturen dan wisselen we even wat gegevens uit.
Ik woon zelf in omgeving Utrecht, als het niet te ver is kan ik hem zelfs wel even komen brengen.
- Bijlagen
-
- image.jpg (101.34 KiB) 6655 keer bekeken
-
Ha Jasper!
Je weet niet hoe blij ik hier mee ben, gisteren nog op een oldtimer moto beurs in Wieze laten vertellen dat dit een vrij kansloze missie is..
Maar wel een beetje flauw dat je me niet ff in spanning houdt
Tuurlijk word ik lid, en ik stuur je ff een PM.
Vriendelijke groet,
Tom
P.S ik zal hier binnenkort een foto plaatsen als de fiets rijdend is, vrij uniek dingetje, damesfiets met stangetjes zo vlak voor of aan het begin van de oorlog..
Je weet niet hoe blij ik hier mee ben, gisteren nog op een oldtimer moto beurs in Wieze laten vertellen dat dit een vrij kansloze missie is..
Maar wel een beetje flauw dat je me niet ff in spanning houdt

Tuurlijk word ik lid, en ik stuur je ff een PM.
Vriendelijke groet,
Tom
P.S ik zal hier binnenkort een foto plaatsen als de fiets rijdend is, vrij uniek dingetje, damesfiets met stangetjes zo vlak voor of aan het begin van de oorlog..
-
Ik heb inmiddels de contributie overgemaakt en heb het formulier opgestuurd, maar ben nog geen lid, dus kan je niet PM-en.
Laatst gewijzigd door tommiefongers op 10 feb 2014, 19.31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom, welkom bij de club dan alvast, ik zal je foruminstellingen aanpassen.
groet!
Maarten
(voorzitter de Oude Fiets)
groet!
Maarten
(voorzitter de Oude Fiets)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Beste Tom,
De cones met de frisse loopvlakken gebruiken en het geheel weer inelkaar zetten zou ik zeggen. De oude cones en in ieder geval de as zou ik bewaren voor als een ander daar naar vraagt. Mij werd eens om een as gevraagd, omdat hij bij die meneer gebroken was. Gelukkig had ik bewaard, wat ik ooit eigenlijk wilde weggooien!
Groeten, Y.
De cones met de frisse loopvlakken gebruiken en het geheel weer inelkaar zetten zou ik zeggen. De oude cones en in ieder geval de as zou ik bewaren voor als een ander daar naar vraagt. Mij werd eens om een as gevraagd, omdat hij bij die meneer gebroken was. Gelukkig had ik bewaard, wat ik ooit eigenlijk wilde weggooien!
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Leuk mannen bedankt!
Ik heb inmiddels contact met jasper, als de fiets weer in elkaar zit, en de reservedeeltjes netjes opgeborgen in een aparte lade met daarop 'Fongers', maak ik even een foto van dit cultureel erfgoed
Tom
Ik heb inmiddels contact met jasper, als de fiets weer in elkaar zit, en de reservedeeltjes netjes opgeborgen in een aparte lade met daarop 'Fongers', maak ik even een foto van dit cultureel erfgoed
Tom
-
Zo, nieuwe gebruikte borgmoer, schroefdraad van de schone trapas opgefrist, rijkelijk vet toegevoegd EN
'zij' gaat weer als een spreekwoordelijke banaan!
Bedankt Jasper!
Tom
'zij' gaat weer als een spreekwoordelijke banaan!
Bedankt Jasper!
Tom
- Bijlagen
-
- Fongers1.jpg (383.76 KiB) 6559 keer bekeken
Goed te horen dat de fiets weer compleet is! Glad to be of service!