Hallo mensen,
Inmiddels bijna 2 jaar geleden heb ik deze gazelle speciaal van mijn oom gekregen. Hij heeft de fiets nieuw gekocht ik meende in 1989, Hij heeft er echter maar kort van kunnen genieten want na een aantal jaren begon zijn gezondheid slechter te worden. De fiets heeft volgens hem zeker een jaar 7 stilgestaan in de schuur. Nu bijna 2 jaar geleden heb ik hem in bezit gekregen omdat hij het tijd vond dat het oude beestje maar weer de weg op moest. En hij door een beenamputatie toch niet meer fietsen kon.
Ik heb de fiets inmiddels intensief gebruikt en ben er echt zeer te spreken over ! De zit positie is super fijn, Het remmen kun je met 1 hand doen omdat hij stangremmen heeft en dus voor en achter gelijk remt.
Ook de versnellingen werken helemaal super ! Slaan niet over, ze kraken niet, het geheel loopt heerlijk soepel.
Hij is vergeleken met andere gazelle's uit 1989 in een super mooie staat, Al begint hij wel een paar kleine plekjes te krijgen, Dan bedoel ik vooral de spatborden.
Ik zie dan ook graag jullie mening over deze fiets,
En weet iemand of je nog originele spatborden voor deze fiets kan krijgen ? In de antraciet/zwarte kleur met gouden bies en aangelast achterlicht.
Groeten Pieter
gazelle speciaal exclusieve topklasse, Mooi of lelijk ?
-
gazelle speciaal exclusieve topklasse, Mooi of lelijk ?
- Bijlagen
-
- Speciaalexclusief3.jpg (428.03 KiB) 4490 keer bekeken
-
- Speciaalexclusief2.jpg (391.15 KiB) 4490 keer bekeken
-
- Speciaalexclusief1.jpg (251.38 KiB) 4492 keer bekeken
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.
Re: gazelle speciaal exclusieve topklasse, Mooi of lelijk ?
Zo op de foto's zien de spatborden er nog prima uit. Zou je de slechte plekken niet kunnen herstellen, ipv direct 'nieuwe' spatborden monteren?
-
Re: gazelle speciaal exclusieve topklasse, Mooi of lelijk ?
Ik zou de fiets ook zo origineel mogelijk houden, deze fiets ziet er werkelijk keurig uit
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia