de gazelle 8V no8 kruis uit 52.

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Elibert van Dalen

de gazelle 8V no8 kruis uit 52.

Bericht door Elibert van Dalen »

hoi. ik zal hier 1 van mijn kruisframes showen. de rest kunnen jullie zien op picaswebalbums.com.

deze kocht ik een goed jaar geleden in haarlem bij iemand uit een garagebox in redelijk slechte staat kun je wel stellen spatbord rot enzenz. eigenlijk had ik een union kruis van hem gekocht maar bij aankomst bleek hij hem al te hebben verkocht was een beetje lullig zeker omdat ik bijna 2 uur had moeten rijden. bij aankomst bood hij mij deze gazelle aan voor 100,- ik dacht die is van mij. zodoende heb ik hem gekocht. het was veel werk om hem zo te maken. maar het werk is het waard geweest! originele versnellingsnaaf uit 52 sturmey werkend met pookje. goedwerkende trommelremmen. ik zou zeggen bekijk de foto,s groet
Afbeelding
Afbeelding
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
JocoFoto

Re: de gazelle 8V no8 kruis uit 52.

Bericht door JocoFoto »

Dit is echt een pronkstuk geworden! Mooi werk. Bovendien heb ik dit ook altijd een erg mooi model gevonden, heel elegant eigenlijk.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Elibert van Dalen

Re: de gazelle 8V no8 kruis uit 52.

Bericht door Elibert van Dalen »

ik zal nog even een foto plaatsen van het deel wat roestig was bij de achterbrug. dit heb ik gerestaureerd. heb er nog zo 1 en dan zonder versnellingen en zwarte wielen.

https://picasaweb.google.com/1057875554 ... ameUit1952
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie