Mijn vriend rijdt al jaren op een oude Empo fiets. Hoe oud het beestje is, is niet bekend, maar hij zit al heel lang in zijn familie. Hij heeft de fiets ooit een keer uit de erfenis van zijn oudoom gekregen, dus niemand weet hoe oud de fiets is. Wat ik wel weet: hij is oud, en hij is slecht verzorgd door vriendlief. Wat ik ook weet, is dat de fiets nog prima fietst, en in zijn/mijn handen geen goede oude dag zal krijgen.
Zoals de foto's laten zien is, gaat de fiets nog overal mee naar toe! Het framenummer is 370368. Volgens mij plaatst het de fiets in de jaren '50? Wie kan mij vertellen hou oud de Empo is, en nog belangrijker: wie kan ik er blij mee maken?
Ik heb de fiets even geinspecteerd, maar ik kan niets vinden op de achternaaf dat wijst op en jaartal of een letter. Daarbij moet wel vermeld worden dat de achternaaf ontzettend smerig is, en ik door de prut heen heb moeten zoeken.
De fiets heeft wel de bekende letter E op de voorvork staan, ik weet niet of dat helpt bij het dateren?
Helaas zal het voor mij geen mooi project worden, ik ga de fiets via marktplaats verkopen. Ik heb zelf niet de ruimte en de kennis om zo'n oude fiets in ere te herstellen. Ik hoop dat een toekomstige eigenaar dat wel kan. Als je de fiets wilt hebben, mag dat natuurlijk.