21 mei is er bij Brightwells in Leominster Engeland een veiling van oude fietsen en aan verwante zaken .
Er worden diverse leuke fietsen , lampen , emaille borden enz te koop aangeboden .
Brightwells.com
Veiling Brightwells Engeland
-
Re: Veiling Brightwells Engeland
Ha Gerrit,
Interessante veiling inderdaad.
De 1906 Raleigh damesfiets is erg origineel nog met stuursrop ook.
Daar is Raleigh heel snel mee gestopt.
De Pedersen is ook interessant vind ik. Zo`n beetje de zelfde leeftijd als jouw fiets denk ik.
Lastig alleen dat er geen framemaat bij staat.
Je kan bij Dursley Pedersen bijna niet zeggen wat het is.
temeer omdat je ze met kleine en grote wielen hebt gehad.
Mijn DP zag ik aan voor een flink hoge maar bleek 26x 1 1/5 wielen te hebben en dan kom je een flink stuk kleiner uit.
Ik moet wat op m`n tellen passen ivm eerdere aankopen maar zo`n hoge Dursley Pedersen mag nog wel eens lukken wat mij betreft.
Groeten,
Maarten
Interessante veiling inderdaad.
De 1906 Raleigh damesfiets is erg origineel nog met stuursrop ook.
Daar is Raleigh heel snel mee gestopt.
De Pedersen is ook interessant vind ik. Zo`n beetje de zelfde leeftijd als jouw fiets denk ik.
Lastig alleen dat er geen framemaat bij staat.
Je kan bij Dursley Pedersen bijna niet zeggen wat het is.
temeer omdat je ze met kleine en grote wielen hebt gehad.
Mijn DP zag ik aan voor een flink hoge maar bleek 26x 1 1/5 wielen te hebben en dan kom je een flink stuk kleiner uit.
Ik moet wat op m`n tellen passen ivm eerdere aankopen maar zo`n hoge Dursley Pedersen mag nog wel eens lukken wat mij betreft.
Groeten,
Maarten
Hallo Maarten.
De Pedersen ziet goed uit ,lijkt me wel dat hij een keerden nieuw laagje verf heeft gehad .
Zo te zien zijn alle onderdelen nog origineel .
Deze heeft ook nog de peer vormige spaak flenzen .
Wat slordig dat ze het frame maat nummer niet-vermeld hebben en alle foto,s zo goed als het zelfde zijn , ze hadden wel wat meer details foto,s mogen maken .
Hij is maar twee jaar ouder als die van mij .
Wat mij opvalt dat deze net als de mijne maar een insteek handel heeft .
Ik nam eerst aan dat het twee insteek handels zouden moeten zijn , maar. Ben onder hand overtuigd dat dit origineel is .
Een mailtje naar Brightwells ivbm frame maat nummer is gauw gestuurd .
Groet Gerrit
De Pedersen ziet goed uit ,lijkt me wel dat hij een keerden nieuw laagje verf heeft gehad .
Zo te zien zijn alle onderdelen nog origineel .
Deze heeft ook nog de peer vormige spaak flenzen .
Wat slordig dat ze het frame maat nummer niet-vermeld hebben en alle foto,s zo goed als het zelfde zijn , ze hadden wel wat meer details foto,s mogen maken .
Hij is maar twee jaar ouder als die van mij .
Wat mij opvalt dat deze net als de mijne maar een insteek handel heeft .
Ik nam eerst aan dat het twee insteek handels zouden moeten zijn , maar. Ben onder hand overtuigd dat dit origineel is .
Een mailtje naar Brightwells ivbm frame maat nummer is gauw gestuurd .
Groet Gerrit
-
Hallo Gerrit,
Inderdaad ja, slechte foto`s en het D.P.balhoofdplaatje staat meen ik bij die amerikaanse fiets met verende voorvork in het rijtje van foto`s.
Ik denk ook dat de fiets redelijk origineel is al heb ik wel twijfels over de spatborden. Ik zie niet of ze dat platte stuk hebben aan de zijkanten. Het lijkt van niet.
Een mailtje naar de veiling is wel een goed idee maar ik vind dat ik een pas op de plaats moet maken en verwacht in de komende jaren nog wel een Pedersen op een of andere engelse veiling tegen te komen.
Mijn D.P (1911) mag er dan in ieder geval wel uit tegen die tijd. Een zo`n wonderlijke machine is wel genoeg.
Die verschillende remhendels lijkt wel te kloppen idd.
De achterrem is een Bowden en dat lijkt me een (fabrieks) toevoeging op de voorrem. Mijn latere D.P. heeft voor en achter Pedersen-eigen remmen en dus ook de beide omgekeerde hendels
Groeten,
Maarten
Inderdaad ja, slechte foto`s en het D.P.balhoofdplaatje staat meen ik bij die amerikaanse fiets met verende voorvork in het rijtje van foto`s.
Ik denk ook dat de fiets redelijk origineel is al heb ik wel twijfels over de spatborden. Ik zie niet of ze dat platte stuk hebben aan de zijkanten. Het lijkt van niet.
Een mailtje naar de veiling is wel een goed idee maar ik vind dat ik een pas op de plaats moet maken en verwacht in de komende jaren nog wel een Pedersen op een of andere engelse veiling tegen te komen.
Mijn D.P (1911) mag er dan in ieder geval wel uit tegen die tijd. Een zo`n wonderlijke machine is wel genoeg.
Die verschillende remhendels lijkt wel te kloppen idd.
De achterrem is een Bowden en dat lijkt me een (fabrieks) toevoeging op de voorrem. Mijn latere D.P. heeft voor en achter Pedersen-eigen remmen en dus ook de beide omgekeerde hendels
Groeten,
Maarten
Ik vind die emaille Sturmey Archer borden wel leuk!
Sportief fietsend!