Lidmaatschaps anwb speld met jaar schild
Lidmaatschaps anwb speld met jaar schild
Te koop .
Leden van de anwb kregen in de begin jaren zo,n zilveren speld , waar mee ze konden laten zien dat ze lid waren.
Toen bleek dat ze ook gebruikt werden nadat het lidmaatschap was op gezegd , zijn ze de jaar schildjes gaan verstrekken tot 1930.
Op oude foto's, zie je ze vaak op de pet of op de revers van een jasje zitten .
Voor wie in passen de kleding heeft voor zijn oude fiets een mooie aanvulling .
M'n vraag prijs is twintig euro en daar komen verzend kosten bij .
Ruilen met speld met met een jaar schild van een jaar wat ik nog niet heb is mogelijk .
De jaren 1908-1909-1918 en 1930 heb ik al .
Een ander model speld is ook mogelijk.
Gerrit Kan
Leden van de anwb kregen in de begin jaren zo,n zilveren speld , waar mee ze konden laten zien dat ze lid waren.
Toen bleek dat ze ook gebruikt werden nadat het lidmaatschap was op gezegd , zijn ze de jaar schildjes gaan verstrekken tot 1930.
Op oude foto's, zie je ze vaak op de pet of op de revers van een jasje zitten .
Voor wie in passen de kleding heeft voor zijn oude fiets een mooie aanvulling .
M'n vraag prijs is twintig euro en daar komen verzend kosten bij .
Ruilen met speld met met een jaar schild van een jaar wat ik nog niet heb is mogelijk .
De jaren 1908-1909-1918 en 1930 heb ik al .
Een ander model speld is ook mogelijk.
Gerrit Kan
- Bijlagen
-
- image.jpg (102.28 KiB) 6241 keer bekeken
-
Re: Lidmaatschaps anwb speld met jaar schild
Interessant dat je met die ANWB spelden komt Gerrit.
Ik heb begin dit jaar twee van die insiges gekocht omdat een tentoonstellings inrichting er om vroeg.
De jaarschildjes zijn me toen niet gelukt en heb ik van een afdruk via de computer nagemaakt in karton.
Wat me op viel is dat er twee insignes zijn.
Een met zilver keurmerkjes en een zonder . de afbeeldingen van de leeuw met zwaard is ook net wat anders. Ik meen dat het zwaard op de ene wat meer achterover staat dan op de andere.
Is jou dat ook opgevallen?
Groeten,
Maarten
Ik heb begin dit jaar twee van die insiges gekocht omdat een tentoonstellings inrichting er om vroeg.
De jaarschildjes zijn me toen niet gelukt en heb ik van een afdruk via de computer nagemaakt in karton.
Een met zilver keurmerkjes en een zonder . de afbeeldingen van de leeuw met zwaard is ook net wat anders. Ik meen dat het zwaard op de ene wat meer achterover staat dan op de andere.
Groeten,
Maarten
Interessante wetenswaardigheden over de ANWB spelden ! Meteen gekeken hoe het met die mij zit. Jaren geleden gekocht voor een gulden op de Amsterdamse vlooienmarkt. Niet geweten dat het zilver is. Was helemaal zwart. Voorzichtig schoongemaakt, en ja twee zilvermerken. Verder een aantal verschillen met de speld van Gerrit, die denk ouder is. Eigenlijk is het een heel andere leeuw.
Groeten van
Henk
Groeten van
Henk
Beste Gerrit,
Graag zou ik het speldje van je overnemen voor twee tientjes. Het zou namelijk goed staan bij mijn fiets uit 1918.
Groeten, Y.
Graag zou ik het speldje van je overnemen voor twee tientjes. Het zou namelijk goed staan bij mijn fiets uit 1918.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Je hebt gelijk Maarten .Maarten Waarlé schreef:Interessant dat je met die ANWB spelden komt Gerrit.
Groeten,
Maarten
Ik had ook al gezien dat er twee verschillende leeuwen zijn , maar er is nog een verschil
Op de foto is te zien dat die van 1930 en 1909 daar van is er een verschil in grote van de kroon van de leeuw die van 1909 is groters
Die zonder jaarschild is het type wat jij en Henk hebben bij die van mij staan de Zilver merken links en rechts van het schild , bij de andere zijn de zilver merken boven het schild links en recht van het jaartal in geslapen .
Bij die van 1908 met naar ik aan neem verguld midden gedeelte is het teken in geslagen in de buitenste rand van het vergulden deel .
Van 1908 weet ik nog niet waarom deze anders is .
Het kan van een bijzonder lid zijn die deel uit maakt van het bestuur .
Als ik er meer heb en liefst ook meer verschillende zoals 1908 zal ik eens een poging wagen wat meer informatie daar over te krijgen bij de ANWB .
Groet Gerrit
- Bijlagen
-
- image.jpg (108.62 KiB) 6158 keer bekeken
-
Ja leuk Gerrit,
Sinds de tentoonstelling is het voor mij ook meer gaan leven.
Ook op die tentoonstellingsfoto`s veel fietsers met zo`n ANWB speld op hun pet.
Als je bij de ANWB naar Hans Buiter (verenigingshistoricus) vraagt heb je de meeste kans.
Hij staat ook als antwoordgever van ANWB geschiedenis vragen in de ANWB gids.
Groeten,
Maarten
Sinds de tentoonstelling is het voor mij ook meer gaan leven.
Ook op die tentoonstellingsfoto`s veel fietsers met zo`n ANWB speld op hun pet.
Als je bij de ANWB naar Hans Buiter (verenigingshistoricus) vraagt heb je de meeste kans.
Hij staat ook als antwoordgever van ANWB geschiedenis vragen in de ANWB gids.
Groeten,
Maarten
Heb geen verstand van spelden (zie ze voor het eerst: leuk!), maar kan een klein beetje tellen... Zou de afwijkende speld van 1908 te maken kunnen hebben met het zilveren jubileum van de vereniging?
Groet, Arjan
Groet, Arjan
Het zou kunnen .arjank schreef:Heb geen verstand van spelden (zie ze voor het eerst: leuk!), maar kan een klein beetje tellen... Zou de afwijkende speld van 1908 te maken kunnen hebben met het zilveren jubileum van de vereniging?
Groet, Arjan
Ik zal t.z.t proberen een antwoord te krijgen bij de ANWB en dat hier vermelden .
Nu we het toch over ANWB zilver hebben, weet iemand meer te vertellen over dit ANWB plaatje, wat denk ik op het balhoofd geplaatst werd, of een andere framebuis,gezien de bevestiging aan de achterzijde?