Gazelle omafiets
Gazelle omafiets
Hallo allemaal, ik was vandaag in de kringloop en vond een leuke gazelle omafiets. Lekker verweerd, duidelijk een studentenfiets geweest (Leiden, achterdrager los) maar ik vond hem leuk genoeg om toch maar mee te nemen. Het framenummer is: 468186, achterspatbord heeft gaatjes voor jasbeschermers, balhoofd is 30cm lang, wie o wie kan mij vertellen welk jaar hij ongeveer uit zal komen?
Met vriendelijke groet,
Marnix
Met vriendelijke groet,
Marnix
Re: Gazelle omafiets
Hoi Marnix,
Die is van begin 1936. Zo'n bijna 80-jarige verdient een beter lot dan als studentenfiets gebruikt te worden
Groeten,
Sjoerd
Die is van begin 1936. Zo'n bijna 80-jarige verdient een beter lot dan als studentenfiets gebruikt te worden

Groeten,
Sjoerd
haha wow ik dacht eerder aan begin 50 maar dat zal aan het nieuwere stuur hebben gelegen, thanks voor het snelle antwoord!
Heeft er iemand misschien een fototje hoe ze eruit hoort te zien toevallig? Stuur zadel en kettingkast zijn in ieder geval van dit milennium maar ben benieuwd of de rest nog wel klopt, zal morgen wat foto's maken hoe ze erbij staat
Leuke vondst. Zet inderdaad eerst even een paar fotos op het forum, daarna gaan wij wel vertellen hoe het er eigenlijk uit hoort te zien

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net

hierbij de beloofde foto's:

klopt helemaal niks van qua 'los' spul wat erop zit maar de basis is nog best wat leuks van te maken denk ik. Ding is technisch ook nog bijna perfect, voorwielspaken zijn wat losjes maar qua lagers enzo loopt alles echt supersoepel nog
ben er ook best blij mee ja, twijfel alleen stiekem alweer een beetje of ik hem ga houden aangezien ik al 2 andere omafietsen heb staan die ik ook nooit gebruik
mocht iemand wat leuks te ruil hebben hoor ik het 

hehe bekend probleem...marnix schreef:ben er ook best blij mee ja, twijfel alleen stiekem alweer een beetje of ik hem ga houden aangezien ik al 2 andere omafietsen heb staan die ik ook nooit gebruikmocht iemand wat leuks te ruil hebben hoor ik het

Less is more 

Haha jup, 2 lukt ook nog wel maar dan houdt het wel een beetje op
iemand misschien een fototje van hoe hij er ongeveer uit hoort te zien qua stuur/zadel/kettingkast/voorlamp? Google zegt niet bijzonder veel als ik zo snel even rondscroll helaas.