Even voorstellen...
Ik heb een fiets geërfd die ooit van mijn overgroot opa is geweest. Het is een oude Gazelle fiets. Het was, zo hoor ik uit verhalen, zijn grootste bezit welke hij elke week zorgvuldig oppoetste. Later is deze fiets overgegaan naar mijn opa. En toen hij niet meer kon fietsen ging de fiets over naar mijn vader. Die bracht me (jaja, ik weet het nog) er vroeger op naar school.
Nu heb ik de fiets gekregen. Hij ziet er alleen iets minder fraai uit en daar wil ik graag iets aan doen. Omdat de fiets voor mij van veel betekenis is (naast dat het een prachtig familiestuk is ben ik naar mijn overgroot opa vernoemd) wil ik de fiets graag laten restaureren in oorspronkelijke staat zodat ook later de fiets door kan gaan naar mijn kinderen etc.
Via google kwam ik op deze site. Fantastisch om te ontdekken dat er nog meer mensen zijn die de charme van een oude fiets kennen!
Eerst zou ik graag de het bouwjaar van mijn fiets willen weten want volgens mij is de fiets rond de 55 jaar oud maar dat is natuurlijk niet precies genoeg

Daarnaast zijn tips met adresjes voor een nauwkeurige restauratie natuurlijk meer dan welkom.
Alvast bedankt en tot ziens op het forum!
RJ